خبرگزاری کار ایران

صالحی در اولین اجلاس حقوق شهروندی:

مقررات مانع کسب و کار فرهنگی حذف شده/استقرار نظام مالکیت فکری معنوی در حوزه هنر از اهداف وزارت ارشاد است

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۱۲۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شفاف‌سازی حمایت‌های مالی از حوزه فرهنگ، مشارکت در حوزه هنر و تالیف لایحه حقوق مالکیت ادبی و هنری و پیگیری برای تصویب آن در مجلس را از اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در اجرای حقوق شهروندی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی در اولین اجلاس ملی "گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی" که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: حقوق شهروندی در نسبت انسان و جامعه تعریف می‌شود. انسان هم دارای حق است و هم حد. با این برداشت، حدود را اخلاق، قانون و عرف تعیین می‌کند.

وزیر فرهنگ به بیان اقدامات صورت گرفته در مورد حقوق شهروندی در مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و اظهار کرد: نخستین اقدام تدوین قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و تشکیل دبیرخانهٔ مربوط بود که تاکنون ۱۰۰ سازمان دولتی و غیر دولتی اطلاعات خود را بارگذاری کردند. دومین اقدام، حذف مقررات مانع کسب و کار فرهنگی است که اکنون مجوز‌های ۱۱۶ گانه به ۵۴ مجوز تقلیل یافته است.

وی سومین اقدام در جهت اجرای حقوق شهروندی را کاهش مراجعات مردمی و صرفه‌جویی در وقت آنان عنوان کرد و گفت: این اقدامات اکنون به وسیله الکترونیکی و اینترنتی صورت می‌پذیرد.

صالحی از شفاف‌سازی حمایت‌های مالی از حوزه فرهنگ، مشارکت در حوزه هنر و تالیف لایحه حقوق مالکیت ادبی و هنری و پیگیری برای تصویب آن در مجلس را از دیگر اقدامات وزارت ارشاد در اجرای حقوق شهروندی برشمرد و گفت:‌ در چند لایحه نیز به حقوق خبرنگاری پرداخته شده است.

وزیر ارشاد در پایان گفت:‌ استقرار نظام مالکیت فکری معنوی در حوزه هنر از اهداف ما است.

مردم می‌خواهند دولت دست از سر آنها بردارد

رییس‌جمهور پس از ارائه گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از دکتر صالحی بایت زحمات زیادی که در این وزارتخانه کشیده شده و همچنین از آقای جنتی تشکر می‌کنم. وظیفه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی سنگین است. شما با خبرنگاران نویسندگان و اصحاب رسانه سر و کار دارید و شرایط شما متفاوت است.

روحانی با بیان اینکه این اقشار در گذشته مشکلات زیادی داشتند، ابراز امیدواری کرد که مشکلات آنها در ۴سال گذشته کم شده باشد.

وی گفت: اینکه مجوزها کاهش پیدا کرده است خوب است و یکی از خواسته‌های ملت این است که دولت دست از سر آن‌ها بردارد و مداخلات دولت کم شود. وزارت ارشاد گاهی به صورت سلیقه‌ای و گاهی هم بصورت قانونی در امور مربوط دخالت می‌کند. اگر فقط به دخالت‌های قانون اکتفا کنیم و دخالت‌های سلیقه‌ای را کنار بگذاریم، خوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز