خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان "هفته تصویرگری" معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۸۹

در مراسم اختتامیه هفته تصویرگری، فرشید مثقالی، مهدی حجوانی، بهزاد غریب‌پور و عاطفه ملکی‌جو، «نشان آبان» را دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، همزمان با روز تصویرگری، مراسم اختتامیه هفته تصویرگری دوشنبه 15 آبان با حضور پرشور تصویرگران در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد و در این مراسم نشان آبان به فرشید مثقالی، مهدی حجوانی، بهزاد غریب‌پور و عاطفه ملکی جو اهدا شد.

مهدی حجوانی هنگام دریافت نشان آبان در سخنان کوتاهی گفت: خوشحالم که من نیز در تأسیس انجمن تصویرگران سهم داشتم و امروز این انجمن تبدیل به جوان رعنا و برومندی شد که می‌تواند در عرصه تصویرگری تاثیرگذار باشد.

فرشید مثقالی نیز هنگام دریافت نشان تصویرگری گفت: افتخار می‌کنم که امشب نشان آبان را به خانه می‌برم. من از دوران دبیرستان نسبت به تصویرگری علاقه‌مند شدم و در آن زمان نشریه‌دیواری در مدرسه ما بود که من نقاشی‌هایش را می‌کشیدم و در این دوران بیشتر طرح‌هایی که مرتضی ممیز در نشریه آباد می‌کشید را کپی می‌کردم.

او افزود: من آدمی هستم که از آدم‌ها و جریان‌های هنری متعددی تأثیر گرفته‌ام و همچنان این تأثیر‌پذیری ادامه دارد. مثلاً وقتی بخواهم کتابی را تصویرسازی کنم شاید هفته‌ها وقتم صرف دیدن شود و از این کار واقعاً لذت می‌برم.

برگزیدگان "هفته تصویرگری" معرفی شدند

محسن حسن پور (رئیس هیات مدیره انجمن تصویرگران ایران) ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: هدف ما این است که هفته تصویرگری را هر سال به صورت منسجم برگزار کنیم و در این هفته ضمن برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله نمایشگاه سالانه تصویرگران شاهد برپایی مجمع‌عمومی تصویرگران ایران نیز باشیم. همچنین در این هفته روز تصویرگری را به ثبت برسانیم و آن را ارج بنهیم.

او با اشاره به دومین سال پیاپی برگزاری هفته تصویرگری گفت: این برای دومین بار است که هفته تصویرگری به همت کیانوش غریب‌پور و تیم همکارانش برگزار می‌شود و برگزاری این دو هفته در دوسال اخیر تجربه حرفه‌ای بسیار خوبی بود و با اقبال تصویرگران مواجه شد و امیدواریم در سال‌های آتی نیز این هفته برگزار شود.

حسن پور با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در هفته تصویرگری برگزار شد گفت: در این هفته ضمن برپایی سه نمایشگاه شاهد برگزاری همایش کتاب‌های تصویری بودیم که این همایش بسیار ارزشمند بود و در طول برگزاری آن مباحث مهمی طرح شد. امیدوارم به زودی کتاب مقالات ارائه شده در همایش منتشر شود و در اختیار تصویرگران قرار گیرد.

کیانوش غریب پور دبیر هفته تصویرگری نیز گفت: افتخار می‌کنم که برای دومین سال پیاپی توانستیم هفته تصویرگری را برگزار کنیم. در 12 سال اخیر ما تصویرگران برای شناسایی و تثبیت حرفه‌مان پیش مدیران فرهنگی تلاش کرده‌ایم و خوشحالم که فعالیت ما به نتیجه رسیده است و امروز دیگر برای دیدن معاون هنری ساعت ها پشت در بسته اتاق او نمی‌مانیم و دولتمردان و سایر هنرمندان جلوی ما به احترام برمی‌خیزند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نشان آبان گفت: نشان آبان نشان لیاقتی است که به کسانی که برای تصویرگری در ایران تلاش کرده‌اند اهدا می‌شود و خوشحالیم که از سال جاری شاهد اهدای این نشان هستیم و این نشان به کسانی اهدا می‌شود که به نوعی در ارتقاء تصویرگری سهم داشته‌اند و البته قرار نیست همه کسانی که این نشان را دریافت می‌کنند تصویرگر باشند بلکه برخی از این افراد با پژوهش‌ها و نوشته‌های‌شان راه‌گشای تصویرگران بوده‌اند و براساس برنامه‌ریزی که داریم قصد نداریم نام هیات انتخاب نشان آبان را فاش کنیم.

غریب پور ادامه داد: برای اهدای نشان آبان هیات داوران که نام آن‌ها مخفی خواهد ماند، ضوابطی را تعیین کرده‌اند و قصد نداریم در هیچ دوره‌ای این نشان را به صورت مشترک اهدا کنیم و هر سال این نشان تنها به چهار تصویرگر اهدا خواهد شد.

دبیر هفته تصویرگری در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه‌های هفته تصویرگری گفت: این برنامه‌ها متنوع بودند و در این هفته ضمن برپایی سه نمایشگاه شاهد برپایی نشست‌های تخصصی و همایش کتاب‌های تصویرگری بودیم که با اقبال خوب تصویرگران مواجه شد.

غریب پور در ادامه با اشاره به ثبت روز ۱۵ آبان به عنوان روز تصویرگری در تقویم سالانه تصویرگران گفت: بی‌شک ثبت این روز در تقویم رسمی کشور سال‌ها زمان ببرد اما ما از سال گذشته این روز را برای یادآوری حقوق حرفه‌ای‌مان جشن خواهیم گرفت و امیدواریم به زودی این روز در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

علی بوذری (دبیر همایش کتاب‌های تصویری) گفت: امسال در جریان برگزاری هفته تصویرگری همایش کتاب‌های تصویری را برگزار کردیم. در طول سال در مجامع دانشگاهی نشست‌های متعددی پیرامون کتاب‌های تصویری برگزار می‌شود اما این برنامه تنها به نویسنده‌ها اختصاص دارد و در جریان برگزاری آن‌ها کمتر از تصویرگران برای بیان نظرات و دیدگاه‌های‌شان دعوت می‌شود.

او افزود: برای همایش کتاب‌های تصویری 40 مقاله ارسال شد که در جریان همایش 10 مقاله ارائه شد و به زودی امیدواریم کتاب همایش منتشر و در اختیار تصویرگران قرار گیرد.

در ادامه این مراسم از نرگس محمدی، هدا حدادی، امیر شعبان پور به عنوان سه نفر از نام آوران تصویرگری تقدیر شد.

همچنین از زهرا پاشایی و حدیثه قربان که در دو سال اخیر در برگزاری هفته تصویرگری سهم داشتند تقدیر شد و عضویت افتخاری انجمن تصویرگران به فریدون عموزاده خلیلی، محمد حسین سلعبی و لیلی حائری یزدی اهدا شد.

همچنین در این مراسم از فاطمه‌سادات عبدالله‌زاده (مدیر رسانه گالری آنلاین) برای پژوهش همزمان هفته تصویرگری تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز