خبرگزاری کار ایران

بسیاری از جشنواره‌ها فرمایشی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۷۲۱

محجوب گفت: بسیاری از کارگردان‌های مشهور سینمای ما در دهه 50 با ساخت فیلم‌های 8 میلی‌متری کار خود را شروع کردند در حالیکه الآن با گسترش ابزارهای تصویر‌برداری، فیلمسازان کمتری نسبت به فیلم کوتاه استقبال نشان می‌دهند.

به گزارش ایلنا، حسین محجوب (بازیگر سینما و تلویزیون)، داشتن ایده و مدیریت درست را در موفقیت ساخت فیلم کوتاه تأثیرگذار خواند و گفت: نقش ایده و مدیریت زمان از مواردی است که فیلمساز باید همواره آن را مدنظر قرار دهد. پیامی که در فیلم کوتاه قرار دارد باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر جذابیت، انتقال مفهوم به مخاطب را هم مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: باید سعی شود تا فرصت‌های بسیاری را برای اجرای فیلم  کوتاه در کشور به‌وجود آورد تا مخاطب عام هم فرصت استفاده از این فیلم‌ها را داشته باشد تا علاوه بر ارتقای انگیزه کاری هنرمندان به اقتصاد هنر نیز کمک کرده باشیم.

نویسنده مستند «از یاد رفته»، بسیاری از جشنواره‌ها را در کشور فرمایشی عنوان کرد و در این خصوص گفت: جشنواره‌ها در طول زمان است که می‌توانند، بهره‌وری لازم را داشته باشند. بسیاری از جشنواره‌های ما بعد از مدتی به علت تغییرات مدیریتی کلان، دیگر برگزار نمی‌شوند و یا با تغییرات عمده‌ای همراه هستند که این مهم به نظرم ضعف جشنواره‌ها به حساب می‌آید و باید برای آن کاری کرد.

محجوب، سینمای کوتاه را مکانی برای پرورش فیلمسازان بزرگ خواند و اظهار داشت: بسیاری از کارگردان‌های مشهور سینمای ما در دهه 50 با ساخت فیلم‌های 8 میلی‌متری کار خود را شروع کردند در حالیکه الآن با گسترش ابزارهای تصویر‌برداری، فیلمسازان کمتری نسبت به فیلم کوتاه استقبال نشان می‌دهند.

وی زنده نگه داشتن نام مرتضی احمدی و هنرمندان پیشکسوت که سهم بزرگی در سینمای کشورمان دارند را ارزشمند دانست و بیان کرد: کاری که جشنواره فیلم و عکس راه آهن و جشنواره‌های مشابه آن انجام می‌دهند به نظرم کار بزرگی است و می‌تواند فرهنگ‌سازی خوبی را در جامعه به‌وجود آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه آهن و قطار یک موضوع فراگیر در جامعه است و تقریباً هر کسی خاطره‌های تلخ و شیرین با آن در طول زندگی خود دارد و قطعاً با برگزاری جشنواره فیلم و عکس می‌توان امیدوار بود که هنرمندان از دریچه نگاه خود، آثاری را تولید کنند که ماهیت واقعی راه آهن را نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز