خبرگزاری کار ایران

جریان‌سازی جشنواره‌های مستقل بیشتر از جشنواره‌های دولتی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۷۱۵

علی آقاربیع گفت: برنامه‌ریزی بلند مدت، کلید موفقیت جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن است.

به گزارش ایلنا، علی‌ آقاربیع از عکاسان مستند و دبیر سرویس عکس خبرگزاری تسنیم، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری ازجمله جشنواره عکس راه آهن را در قالبی یکسان و مشابه به همدیگر عنوان کرد و گفت: سالانه در کشورمان جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌شوند که با اعلام فراخوان در موضوعات خاص خودشان به جمع آوری عکس‌هایی متناسب با این موضوعات می‌کنند و در اختتامیه با اهدای جوایز از نفرات برتر تقدیر به عمل می‌آورند و در پایان آثار را در نمایشگاهی در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در این سال‌های اخیر حضور سازمان‌ها و نهادها در حمایت از رویدادهای فرهنگی و هنری قابل ستایش است و سبب به حرکت انداختن اقتصاد هنر شده است.

وی تصریح کرد: البته در این سال‌های اخیر جشنواره‌های مستقلی که بدون حمایت مالی دولتی به‌وجود آمدند را تأثیرگذارتر ظاهر شده‌اند و بسیاری از آن‌ها جریان‌سازی خیلی خوبی را در جامعه به‌وجود آوردند و حتی دست روی موضوعاتی گذاشته‌اند که کمتر در جشنواره‌های دیگر کار شده است.

این عکاس مستند و خبری در پاسخ به اینکه جشنواره‌ای مثل فیلم و عکس راه آهن که در ابتدای راه خود قرار دارد، چگونه می‌تواند موفق شود، گفت: موفقیت این گونه جشنواره‌ها که در خدمت موضوعات خاصی هستند به هدف‌گذاری بلند مدت و حمایت‌هایی که از هنرمندان انجام می‌دهند، دارد و اگر بخواهیم در طولانی مدت جواب بگیریم باید ذهنیت خودمان را از برگزاری نمایشگاه و چاپ کتاب به سمت هدف‌گذاری‌های بلند مدت ببریم.

آقاربیع برگزاری تورهای عکاسی که توسط این جشنواره در کل کشور دنبال شده است را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: این اتفاق برای عکاسانی که در ابتدای راه هنری خود قرار دارند شاید یک اتفاق تازه و مفیدی باشد اما اگر بخواهیم برای عکاسان حرفه‌ای‌تر هم برنامه‌هایی داشته باشیم باید  سعی کنیم تا تورهای تخصصی که شناخت کاملی را از منطقه مورد عکاسی در اختیار عکاسان قرار می‌دهد، برنامه‌ریزی کنیم.

دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن دی ماه 96 در تهران برگزار می‌شود و هنرمندان تا 30 آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایتrailway90.rai.ir اقدام به ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز