خبرگزاری کار ایران

انتشار سومین مجلد از زندگی‌نامه‌ جودیت کر

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۰۸۱

آخرین جلد از سه جلد زندگی‌نامه‌ جودیت کر به نام «کودکی در دوردست» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «کودکی در دور دست» نوشته جودیت کر با ترجمه روح‌انگیز شریفیان به تازگی توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

کتاب «کودکی در دوردست» آخرین جلد از سه جلد زندگی‌نامه‌ جودیت کر است. جلد اول و دوم این زندگی‌نامه با نام‌های «وقتی هیتلر خرگوش صورتی مرا ربود» و «بمب روی خاله مامانی» با ترجمه‌ روح‌انگیز شریفیان، پیش از این در انتشارات مروارید به چاپ رسیده بود.

ناشر در صفحه اینستاگرام خود و از روح‌انگیز شریفیان، مترجم اثر، درباره جودیت‌کر و نوشته‌هایش آورده است:

«من در برنامه‌ای که به مناسبت نودمین سال روز تولد خانم جودیت کر و برای تجلیل از او برگزار شده بود با این نویسنده آشنا شدم. در زمینه نویسندگی، این زندگی‌نامه تنها کتابی است که جودیت نوشته و شرح تجربیاتی است که در زمان جنگ و مهاجرت به کشورهای مختلف داشته است. چون او در زمینه کتاب کودک بسیار شهرت دارد.

کتاب‌ها را که می‌خواندم، مسیر زندگی و تجربیات او برایم بسیار جالب بود، برای من نوعی هم‌ذات‌پنداری بود و فکر می‌کنم برای بسیاری دیگر که این تجربه‌ها را گذرانده‌اند نیز چنین باشد. در این سه جلد ترجمه، نثر کتاب ساده و روان و بسیار صمیمی است و این خود نیز دلیلی بود که کار را با علاقه دنبال کنم.

دسترسی به آثار ادبی جهانی یکی از راه‌های موفقیت در نوشتن است، البته بگذریم که حرف اول را استعداد می‌زند. اما این استعداد باید زمینه‌ای هم برای پرورش داشته باشد.»

در مورد کشورهایی که زبان‌شان اندکی دورتر از زبان‌های رایج جهان است، ترجمه آثار دیگر زبان‌ها کمک بزرگی است، اما ترجمه باید سبک و زبان نویسنده را به‌خوبی بیان کند.

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«جودیت کر در میان نویسنده های ادبیات کودکان، چهره‌ای شناخته شده است. کتاب «کودکی در دوردست» آخرین جلد از سه جلد زندگی نامه اوست، که با زبانی ساده و شیرین درباره ی خود و خانواده‌اش نوشته است و درباره پیوندهایی است که هرگز فراموش یا بریده نشدند و در مسیر سختی‌ها و رنج‌هایی که هر یک از آنها را به شکلی تحت تأثیر قرار داد، پیوسته به یکدیگر وابسته و وفادار ماندند.

زندگی‌نامه او داستانی صمیمی و ساده از مقاومت انسان در برابر بی‌عدالتی‌ها و کمبودهای تحمل ناپذیر زندگی در جامعه‌ای جنگ‌زده است. داستان کسانی که سرانجام پیروزی واقعی و نهایی با آن‌هاست. جلد اول و دوم این زندگی‌نامه با نام‌های «وقتی هیتلر خرگوش صورتی مرا ربود» و «بمب روی خاله مامانی» پیش از این در انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.»

او اکنون در نود و چهار سالگی همچنان به کار نوشتن مشغول است و از محبوب‌ترین چهره‌های ادبیات انگلیس به شمار می‌آید.

کتاب «کودکی در دور دست» نوشته جودیت کر با ترجمه روح‌انگیز شریفیان در ۲۲۱ صفحه و به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز