خبرگزاری کار ایران

نوای «زنده‌باد خلیج فارس» در شبکه پرس تی وی

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۳۷۹

تولید مستند «زنده‌باد خلیج فارس» به تهیه کنندگی حسام شهسواری در شبکه پرس تی وی به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، شهسواری زمان آغاز تولید این مستند را اواخر تابستان سال 95 ذکر کرده و گفت: ایده تولید این مستند از دو سال مطرح شد. در آن زمان متنی در مورد خلیج عربی خواندم که در کتابی ثبت شده بود در حالی که اسناد و مدارک زیادی در مورد نام خلیج فارس وجود داشته و دارد. از این روز تصمیم گرفتم طرح تولید اثری مستند در مورد خلیج فارس از این منظر را ارایه کنم که به نتیجه رسید.

وی با اشاره به اینکه تولید مستند «زنده‌باد خلیج فارس» با سختی‌های فراوانی روبرو بوده است، افزود: تاکنون مستندهای مختلفی در مورد خلیج فارس ساخته شده است که به بحث اکوسیستم این منطقه و وضعیت صیادی در آن پرداخته است ولی ما می‌خواستیم کاری نو با رویکردی متفاوت انجام دهیم. بنابراین دنبال سوژه‌های بکر و تازه بودیم که در مرحله اول 4 شخصیت مرتبط با موضوع برنامه را انتخاب کردیم.

حسام شهسواری در ادامه تصریح کرد: پس از انتخاب این 4 شخصیت تولید مستند را در قالب 4 اپیزود 25 دقیقه‌ای شروع کردیم ولی در نهایت این مستند در 3 قسمت 25 دقیقه‌ای تولید شد. در این راستا این افراد به بازگو کردن خاطراتشان از خلیج فارس، قدمت این خلیج، دریانوردی در آن و زندگی در جوار این خلیج پرداخته‌اند.

تهیه‌کننده مستند «زنده باد خلیج فارس» در ادامه در مورد شخصیت‌های مورد اشاره در این مستند اظهار کرد: یکی از این شخصیت‌ها، زهرا سالاریه، تنها کاپیتان زن کشتی ایران و خاورمیانه است که مدرک دریانوردی را در سن 13 سالگی دریافت کرده است.شخصیت دوم، ابراهیم قاسمی ناخدای لنج قدیمی و از پیشکسوتانی است که از راه دریا به هند، آفریقا (زنگبار و تانزانیا) سفر کرده است. مژگان روستایی، دیگر شخصیت مورد بررسی در این مستند است که 9 سال است به پرورش کروکودیل در قشم مشغول است. وی در این حوزه، اولین نفر در ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود.

شهسواری در پایان گفت: تدوین این اثر به پایان رسیده و مراحل نهایی پس تولید را پشت سر می گذارد.

حبیب نریمانی کارگردانی و تصویربرداری مستند «زنده‌باد خلیج فارس» را برعهده داشته و ساقی محمدرضایی (صدابردار)، مهدی واثقی کمال (تدوینگر) و سولماز حاجی آقایی (دستیار تهیه) از دیگر عوامل تهیه آن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز