خبرگزاری کار ایران

چرا برخی روزنامه‌ها در نمایشگاه مطبوعات شرکت نمی‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۱۶

برخی از روزنامه‌های سراسری امسال تصمیم دارند در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات شرکت نکنند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، به‌رغم استقبال رسانه‌ها از بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات، هستند رسانه‌هایی که امسال تمایل ندارند در این نمایشگاه رسانه‌ای سالانه شرکت کنند. روزنامه‌های دنیای اقتصاد، شرق، اعتماد، آرمان، آفتاب یزد و جهان صنعت اعلام کرده‌اند تمایلی به شرکت در نمایشگاه مطبوعات ندارند و به همین دلیل در نمایشگاه شرکت نخواهند داشت.

از قرار معلوم دلیل حضور نیافتن این رسانه‌ها غیرصنفی و غیرسیاسی و ناشی از تصمیماتی است که در درون این رسانه‌ها اتخاذ شده است.

مهدی رحمانیان (مدیر مسئول روزنامه شرق) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ دلایل حضور نیافتن این روزنامه را به چهار بخش تقسیم می‌کند و می‌گوید: نمایشگاه مطبوعات در دوره‌ای آغاز به کار کرد که شبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی به این میزان وجود نداشت لذا ضرورت داشت تا مطبوعات در یکجا جمع شوند و با هم انتقال تجربه کنند و  با مخاطبان خود نیز گفتگو کنند و به سوالات آنها پاسخ دهند. اما امروز با گستره عظیمی که در حوزه شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و تعاملی که رسانه‌ها به صورت آنلاین با مخاطبان خود دارند، دیگر ضرورتی احساس نمی‌شود که مثلا در فضایی مانند نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کنیم و بخواهیم با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم.

وی، دلیل دوم را هزینه‌های مالی مترتب بر نمایشگاه مطبوعات دانست و افزود: حضور در نمایشگاه مطبوعات هزینه‌های مالی زیادی دارد که در این شرایط اقتصادی ما تصمیم داریم در هزینه‌هایمان صرفه‌جویی کنیم  زیرا صرف این هزینه‌ها؛ آورده و سودی برای روزنامه ندارد.

رحمانیان ادامه داد: سومین دلیل این است که در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات؛ وقت زیادی از همکاران من در تحریریه گرفته می‌شود و این صرف وقت سودی برای روزنامه ندارد.

وی ادامه داد: مساله چهارم این است که سالهای گذشته ما در نمایشگاه مطبوعات ثبت‌نام می‌کردیم و غرفه را هم انتخاب می‌کردیم اما سرانجام در زمان برگزاری نمایشگاه، بدترین غرفه در بدترین جای نمایشگاه به ما داده می‌شد.

رحمانیان تاکید کرد: مجموعه این دلایل باعث شده ما به این نتیجه برسیم که در نمایشگاه مطبوعات امسال شرکت نکنیم. این نمایشگاه عملا سودی برای ما ندارد. دلیل این عدم شرکت هم به هیچ وجه صنفی یا سیاسی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز