خبرگزاری کار ایران

هنگام نقاشی، داستان‌های شاهنامه‌ به کمکم می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۰۵۹

نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح‌الله محمدی با عنوان «از آوردگاه و از بزم و از داستان» تا 25 مهر در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران دایر است.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح‌الله محمدی با عنوان «از آوردگاه و از بزم و از داستان» تا 25 مهر در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران دایر است.

ذبیح الله محمدی درباره نمایشگاه «از آوردگاه و از بزم و از داستان» گفت: من از کودکی با انگشت روی خاک نقاشی می‌کردم و تنها شانس این را داشتم که تا کلاس دوم ابتدایی درس بخوانم اما چون به قرآن و کتاب خواندن علاقه‌مند بودم، از این رو هرگز کتاب خواندن را رها نکردم و قرآن و کتاب‌هایی چون شاهنامه، اسکندرنامه و خمسه نظامی از جمله کتاب‌هایی هستند که من آن‌ها را حفظ کرده‌ام و تاکنون سطری از آن‌ها را فراموش نکرده‌ام.

او افزود: داستان‌ها و نقل‌های این کتاب‌ها در ذهن من حک شده‌اند و هر بار که تصمیم می‌گیرم نقاشی کنم این داستان‌ها به کمکم می‌آیند و من براساس آن‌ها و تصویری که از این داستان‌ها در ذهنم ساخته‌ام آن‌ها را نقاشی می‌کنم.

این هنرمند خودآموخته 76 ساله ادامه داد: من از زمانی که به خاطر دارم همواره به فکر نقاشی کردن هستم و نقاشی را با این که مشاغل مختلفی پشت سر گذاشته‌ام اما رها نکرده‌ام. هر روز که از خواب بیدار می‌شوم پس از نماز و صبحانه شروع به کار می‌کنم و تا شب همچنان مشغول نقاشی هستم.

این هنرمند خودآموخته که برای نخستین بار است آثارش را در قالب نمایشگاه انفرادی به نمایش گذاشته است گفت: من پیش از این در دو نمایشگاه گروهی آثارم را به نمایش گذاشته‌ام و با اصرار فرزندانم و برای شادمانی آن‌ها نمایشگاه برپا کردم و خودم بیش از هر چیزی از کشیدن نقاشی لذت می‌برم.

ذبیح الله محمدی از جمله نقاشان خودآموخته‌ای است که از کودکی دلبسته داستان‌های شاهنامه شده است و این هنرمند 76 ساله سال‌هاست که با تکنیک خودکار داستان‌های شاهنامه و داستان‌هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده و در خاطرش مانده است را به تصویر می‌کشد.

او در این نمایشگاه که نخستین تجربه نمایشگاه انفرادی‌اش نیز به شمار می رود مجموعه‌ای از 50 نقاشی در ابعاد کوچک را با تکنیک خودکار به نمایش می‌گذارد. بخشی از آثار او تک رنگ و برخی نیز رنگی کار شده‌اند.

ذبیح الله محمدی در سال 1320 در روستای ملاشیر الیگودرز متولد شده و از کودکی دلبسته نقاشی و داستان شد؛ به طوری که تا پایان کلاس دوم ابتدایی به خوبی توانست شاهنامه را بخواند. او پس از کلاس دوم ابتدایی دیگر شانس تحصیل رسمی نداشت و به تشویق و با حمایت‌های پدرش به نقالی روی آورد و در شب نشینی‌ها و بزم‌هایی که در روستا برپا می‌شد، او به عنوان نقال حضور داشت. ذبیح الله محمدی به مرور برای شرح داستان‌های شاهنامه به نقاشی روی آورد. وی هم اکنون در سن 76 سالگی هر روزش را با نقاشی شروع می‌کنـد و تا ساعت‌ها دست از نقاشی کشیدن برنمی‌دارد.

نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح الله محمدی با عنوان «از آوردگاه  و از بزم و از داستان» تا 25 مهر در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران دایر است.

هنگام نقاشی، داستان‌های شاهنامه‌ به کمکم می‌آیند

هنگام نقاشی، داستان‌های شاهنامه‌ به کمکم می‌آیند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز