خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «بی‌جنبده» افتتاح خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۹۶۰

نمایشگاه دو نفره‌ی حمید زارع و الناز صباغ پور با نام – بی‌جنبنده - از 24 شهریور ماه، تا 5 مهر در گالری ژاله برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، گالری ژاله که سال گذشته فعالیت خود را با رویکرد توجه به هنرمندان با استعداد و جوان آغاز کرد – پس از برگزاری چند نمایشگاه متوالی و موفق خود را برای نمایشگاه بعدی و ورود به فصل پائیز و زمستان ِ فعالیتهای گالری‌های تهران آماده می‌کند. سال گذشته -به وضوح ایجاد فضای مناسب و فرصت برای جوانان با استعدادی که امکان دارد در پیچ و خم و صف طولانی انتظار برای برگزاری نمایشگاه– از چشم همگان دور بمانند در چند نمایشگاه با  رویکرد توجه به جوانان مستعد عملاً این گالری استراتژی و هدف خود را اعلام و فرصت بیشتر به این گروه از هنرمندان جوان را در اولویت کاری خود قرار داد. گرچه به نظر می‌رسد چیدمان برنامه‌های این گالری همزمان نیز به این شکل است که بین هر چند نمایشگاه از هنرمندان جوان –نمایشگاهی متفاوت از هنرمندان نسل‌های دیگر و به عبارتی افراد پخته‌تر و آزموده‌تر را در فهرست کارهای خود قرار می‌دهد.

نمایشگاه اصل و نسل – که در خرداد ماه سال گذشته از آثار نقاشی هنرمندان نقاش ِ متولد دهه چهل و آسیب‌شناسی و بحث و گفتگو درباره چرایی موفقیت یا عدم موفقیت نسبی این نسل (‌به معنی دیده شدن آثارشان و تأثیر آثار آنان در مارکتِ هنر) برگزار شد و گفتگوی مفصل با فرح ابوالقاسم – میترا کاویان و رضا رینه‌ای در کنار آن - نشان از تلاش این گالری به نقب زدن به مباحث عمیق و حل نشده یا اصولا توجه ِ هر چند یکبار به موضوعات متفاوت در کنار اولویت به هنرمندان جوان دارد.

بر این اساس این گالری برنامه‌ی بعدی خود را در ابتدای پائیز– برگزاری نمایشگاه دو نفره (‌دوئت) آثار نقاشی حمید زارع و الناز صباغ پور با نام – بی‌جنبنده - اعلام کرده که در تاریخ ۲۴ شهریور ماه از ساعت ۴ تا ۹ شب افتتاح و تا تاریخ ۵ مهر ادامه خواهد داشت.

حمید زارع پور، متولد ۱۳۶۹ و فارغ‌التحصیل رشته‌ی کارشناسی نقاشی بوده که در رزومه کاری او تاکنون تعدادی نمایشگاه گروهی دیده می‌شود و الناز صباغ‌پور نیز متولد ۱۳۶۵ بوده و فارغ‌اتحصیل کارشناسی رشته‌ی نقاشی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده: زندگی مانند یک مسابقه سقوطی است بی‌نهایت پنهان، عدم تعادلی است گریبان گیر و در این بین انسان معاصر گمشده‌ای است ابدی، در ساحتی بی‌منطق. ساحتی همواره روشنگر رگه‌هایی از غریزه‌ی بدویت.

در آثار حاضر، دلهره‌ی انسان معاصر بهانه‌ای برای تجلی خود می‌یابد، انسانی که دیگر نمی‌داند چه می‌خواهد، چه را دوست دارد، به چه ارج می‌نهد و چه را می‌ستاید ...

«بی جنبنده»، رنج و عذاب نیست، درد نیست، تشویش نیست، حتی ناراحتی و خشم هم نیست. گسستی درونی و ناسازگاری پنهانی است. زندگی بین ضرورت دگرگون شدن برای زنده ماندن و گذرای پایان ناپذیر مرگ وضعیت بینابینی لایتناهی است. نمایش روشنفکری، خودشیفتگی و برژوانمایی که بر معصومیت بشر سایه افکنده است. «بی جنبنده» سردی و یخ زدگی دوران معاصر است که در رگ‌های ما جاری گشته.

علاقه‌مندان می‌توانند در افتتاح این نمایشگاه در در روز ۲۴ شهریور شرکت کرده یا همه روزه تا ۵ مهر از ساعت ۴ تا ۹ به گالری ژاله واقع در خیابان کریمخان زند – خیابان ایرانشهر – کوچه نوشهر – پلاک ۳ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز