خبرگزاری کار ایران

آثار چهل ساله‌ها در گالری ژاله

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۳۲۱

نمایشگاهی از نقاشی‌های هنرمندانی که دهه چهل سنی خود را می‌گذرانند شامل رضا افسری - حمید پور بهرامی – خسرو خسروی – سعید روانبخش – رضا رینه‌ای – فرح سیدابولقاسم – کیوان عسگری – میترا کاویان و امین نورانی در گالری ژاله روی دیوار خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، گالری ژاله که از سال گذشته با رویکرد توجه به آثار هنرمندان جوان و خلاق فعالیت می‌کند- توان و برنامه خود را روی نمایش آثار این دسته از هنرمندان که علیرغم داشتن استعداد و پتانسیل بالا – در ازدحام برنامه‌های شلوغ و پرترافیک گالری‌های تهران کمتر شانسی برای به نمایش درآمدن کارهایشان با کیفیتی دلخواه پیدا می‌کنند، گذاشته است. به نظر می‌رسد رویکرد نمایش آثار این گالری بیشتر به سمت هنر معاصر و نیومدیا باشد که هم در فضای کنونی گالری‌های تهران امیدوارکننده است و هم در چند نمایشگاه قبلی این تلاش قابل مشاهده بوده است.

این‌بار در جمعه پیش رو – ۱۹ خرداد ماه نمایشگاهی از نقاشی‌های هنرمندانی که دهه چهل سنی خود را می‌گذرانند شامل رضا افسری - حمید پور بهرامی – خسرو خسروی – سعید روانبخش – رضا رینه‌ای – فرح سیدابولقاسم – کیوان عسگری – میترا کاویان و امین نورانی در این گالری روی دیوار خواهد رفت.

این نسل از هنرمندان نقاش در فضایی متاثر از شروع جنگ تحمیلی و بالطبع تعداد کم گالری‌ها - فعالیت‌های کم‌رونق در حیطه هنرهای تجسمی و نهایتا شرایط بد اقتصادی فعالیت خود را درین عرصه آغاز کردند. مجموع این شرایط سبب شد تا بسیاری از نقاشان مستقلِ این نسل در این دوره برای کسب درآمد و گذران زندگی به مشاغل جانبی مرتبط و یا غیرمرتبط به هنر مشغول شوند. عده‌ای به آموزش در مراکز خصوصی، مدارس و دانشگاه ها و عده‌ای نیز به سینما و گرافیک و غیره روی آوردند. برخی از این هنرمندان و نقاشان که متولدین سالهای 1340 شمسی به بعد بودند - به مرور و پس از شکل گیری و رونق مجدد بازارهای هنری در خاورمیانه و به تبع آن در ایران، به همراه بسیاری از نقاشان قبل و بعد از خود (و البته تعداد کمی هم از همین نسل) در بازارها و بر دیوارهای گالری‌های هنری که حالا تعدادشان رو به افزایش بود، خوش درخشیدند. بسیاری از آنان هم هیچ گاه فرصت مناسبی برای دیده شدن و معرفی آثارشان آنطور  که باید پیدا نکردند. به نظر می‌رسد  دغدغه زنده نگاه داشتن فضای هنری بعد از انقلاب بیشتر بر دوش این نسل بوده، اما به دلایل ذکر شده چنانکه می‌بایست و درخورشان بود - در فضای بازار هنر سهمی نداشته‌اند. در این نمایشگاه سعی شده مجموعه‌ای از برخی آثار این نقاشان و طبیعتا تاثیرگذارترین‌هایشان گردآوری شود تا مخاطبان، بیشتر با آثار این نسل آشنا شوند.

این نمایشگاه روز جمعه ۱۹ خرداد ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲افتتاح و در روزهای آینده همه روزه به جز شنبه‌ها تا تاریخ چهارم تیر ماه در همین ساعات دایر خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از نمایشگاه  در خیابان ایرانشهر – کوچه نوشهر پلاک ۳ - گالری ژاله و کافه ژس بازدید نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز