خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به گفتگوی بهروز‌غریب‌پور با ایلنا:

نامه حسین علیزاده به بهروز غریب‌پور درباره اسطوره و عروسک

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۵۹۸

حسین علیزاده در نامه‌ای به بهروز غریب‌پور گفت: دوست عزیز؛ اینجانب همواره قدردان شما بوده‌ام و امید که نظر شخصى مرا به‌عنوان بى‌احترامى به هنر و شایستگى خود تلقى نفرمائید.

به گزارش ایلنا، روز جمعه (27 مرداد) گفتگوی ایلنا با بهروز غریب‌پور پیرامون اپرای عروسکی خیام منتشر شد که در حاشیه آن به موضع‌گیری حسین علیزاده نسبت به اجرای اپرای عروسکی برای شعرا اشاره شد. گفتگویی که در آن غریب‌پور چنین پاسخ داده بود: «این نظر کسی است که تا به حال اپراهای من را ندیده است. من تا به حال آقای علیزاده در اجراهای خودمان ندیده‌ام. نظر هرکسی برای خودش محترم است اما فکر می‌کنم من می‌توانم درباره موسیقی آقای علیزاده حرف بزنم چون به کرات گوش داده‌ام ولی گمان نمی‌کنم آقای علیزاده در جایگاهی باشد که بتواند درباره اپرای عروسکی داوری کند و بر کاری که ندیده است، قضاوت کند.»

حسین علیزاده یک روز پس از انتشار این گفتگو نامه‌ای خطاب به بهروز غریب‌پور نوشته و در اختیار رسانه‌ها قرار داده است که متن آن به شرح زیر است:

«دوست دیرینه و هنرمند بزرگ جناب آقاى بهروز غریب‌پور

 با سلام‌هاى گرم

مطلبى را از شما در ارتباط  با سوءتعبیر از یک پاسخ در جمع خبرنگاران محترم خواندم که به نظرم بهتر آمد چند سطری بنویسم.

غریب‌پور عزیز؛ نه تنها من بلکه تمام هنرشناسان ایران و جهان به نقش شما در هنر تاتر و تاتر عروسکى و نیز مدیریت شایسته هنرى‌تان که زبانزد خاص و عام است، واقفند. البته که ستایش از آن نیز نیاز به جایگاهى  نداشته و ندارد.

در روز واقعه در مورد اسطوره‌هاى ادبى و هنرى سئوالاتی مطرح شد و سخنانی به میان آمد که اینجانب کاملا از موضع شخصى و شاید هم کج‌سلیقگى عنوان کردم که مثلا مولانا، حافظ، خیام و ...در قالب هیبت آدمی نمى‌گنجند و در عالم خیال اگر شخصى مدعى شد من حافظ یا مولانا هستم برایمان باورش سخت خواهد بود چراکه همواره براى اسطوره‌ها هیبتى فراتر و والاتر از هیبت انسان قائل هستیم.

شاید این جمله من پرجسارت بوده که باور اسطورها در قالب عروسک نیز سخت‌تر می‌نماید. که البته جواب درست این است که هنر می‌تواند همه‌ی ناممکن‌ها را ممکن کند. در عین حال این مطلب نیز عنوان شد که اگر عدم محدودیت‌ها نبود و شرایط و امکانات دیگرى همچو ممالک دیگر جهان در پهنه سرزمین‌مان وجود داشت، اپراهایى نیز می‌توانست در اشکال غیرعروسکى خلق شود.

به هر روی دوست عزیز؛ اینجانب همواره قدردان شما بوده‌ام و امید که نظر شخصى مرا به‌عنوان بى‌احترامى به هنر و شایستگى خود تلقى نفرمائید.

با دوستی و احترام

حسین علیزاده

۲۸ مرداد ۱۳۹۶»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز