خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:‌

مردم و مسئولان اجازه برداشت و تفسیر اشتباه از تعبیرات رهبری را نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۴۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گفتمان منظومه فرهنگی کشور، گفتمان امام(ره)، رهبری و انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه ٦٨٣ شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب افزود: مخاطب رهنمودهای رهبری تمام منظومه فرهنگی کشور هستند.

وی ادامه داد: کانون‌های این منظومه فرهنگی شامل نهادهای دینی مانند حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها، نهادهای مردمی و نهادهای دولتی هستند که در راس این مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

 صالحی‌امیری افزود: گفتمان حاکم بر این منظومه و شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفتمان امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی است.

وی در عین حال تصریح کرد: ما و دیگر نهادهای فرهنگی نیازمند آن هستیم که دایما عملکرد خود را با این گفتمان بسنجیم؛ ممکن است که گاهی دستگاه‌های فرهنگی از مسیر اصلی فاصله بگیرند و این تذکرهایی که داده می‌شود به عنوان فرصت محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: مردم و مسئولان با مبانی و ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنایی دارند و اجازه برداشت و تفسیر اشتباه از تعبیرات ایشان را نمی‌دهند و راه‌های رفع دغدغه‌های ایشان را در چارچوب‌های منطبق با معیارهای مورد تاکید خود ایشان از جمله معرفت، اخلاق‌مداری و قانون محوری جستجو می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان گفت: ضروری است تا شخصیت‌های فرهنگی، مسئولان و نخبگان فرهنگی در تبیین سخنان مقام معظم رهبری تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز