خبرگزاری کار ایران

کنسرت اردشیر کامکار با همراهی گنجه‌ای و اسدالهی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۳۱۴

اردشیر کامکار کنسرتی را با همراهی وحید اسدالهی (نوازنده نقاره) و کامبیز گنجه‌ای (نوازنده تنبک) 15 اردیبهشت در شهر شیراز روی صحنه می‌برد.

اردشیر کامکار ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: ما در این کنسرت که در سالن احسان شیراز برگزار می‌شود بیش از 50 درصد قطعات‌مان را به صورت بداهه‌نوازی با همراهی وحید اسدالهی (نوازنده نقاره) و کامبیز گنجه‌ای (نوازنده تنبک) اجرا خواهیم کرد.

کامکار درباره رپرتوار این کنسرت گفت: بخش اول کنسرت ما که به صورت بداهه است در دستگاه راست‌پنجگاه و ماهور اجرا می‌شود و بخش دوم برنامه نیز که به اجرای قطعاتی از ساخته‌های خودم اختصاص دارد در دستگاه نوا طراحی شده است.

این آهنگساز و نوازنده کمانچه در ادامه درباره گسترش کنسرت‌های بدون کلام در استان‌هایی به غیر از تهران عنوان کرد: در ایران اساتید گذشته ما بسیار موسیقی بی‌کلام کار کرده‌اند منتهی همواره این آثار در قالب نوار کاست، سی‌دی و پخش از رادیو و تلویزیون منتشر شده و چندان به صورت اجرای کنسرت به مردم ارائه نشده است؛ از این رو مردم کشورمان بیشتر نسبت به موسیقی باکلام و خواننده‌ و شعر استقبال نشان می‌دهند.

وی همچنین افزود: از مدت‌ها قبل این دغدغه ما بوده که بتوانیم موسیقی بدون‌کلام و خود موسیقی را برای مردم اجرا کنیم و آنها نیز با چنین موسیقی‌هایی ارتباط برقرار کنند؛ همچنین خود ساز و قدرت تکنیکی‌اش را هم بشناسند. البته این موضوع در بین مردم عادی فراگیر نشده است.

اردشیر کامکار عنوان کرد: در کنسرت‌های بدون‌کلامی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود معمولا مخاطب اصلی هنرجویان موسیقی هستند. امروزه اگر دیده می‌شود از یک کنسرت بی‌کلام استقبال بسیار خوبی شده به دلیل شهرت نوازندگان آن کنسرت‌ها بوده است و نه خود موسیقی. من ازجمله کسانی هستم که آرزو دارم روزی فرا برسد که عامه مردم به سطحی از ذائقه شنیداری برسند که از این نوع موسیقی به خاطر تکنیک نوازندگی و سطح هنری نوازنده‌ها از کنسرتی استقبال کنند و نه به دلیل شهرت‌شان.

این موزیسین گفت: من بیشتر تقاضایم از هنرجویان موسیقی است که باید تفاوتی با مردم عادی داشته باشند و تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرند و آگاهانه از برنامه‌ها و کنسرت‌هایی که بار هنری واقعی دارند، استقبال کنند.  

کامکار همچنین عنوان کرد: من خودم در شهرهای مختلفی کنسرت‌هایی از موسیقی بی‌کلام را اجرا کرده‌ام که بیشتر استقبال از سوی هنرجوهای موسیقی بوده است.

کنسرت اردشیر کامکار با همراهی گنجه‌ای و اسدالهی در شیراز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز