خبرگزاری کار ایران

«لحظه‌های بی‌زمان» رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۹۴

«لحظه‌های بی‌زمان» در چهار بخش آواز چهارگاه، طلوع، لحظه‌های بی‌زمان و سه گانه ایرانی بر پایه موسیقی کلاسیک ایرانی توسط روزبه تابنده ساخته و منوچهر صهبایی رهبری ارکستر نوازندگان را برعهده داشته است.

نشست رونمایی و معرفی آلبوم «لحظه‌های بی‌زمان» پنجشنبه ۲۰ آذرماه در شهر کتاب فرشته تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ این نشست با حضور اهالی موسیقی و سازندگان آلبوم «لحظه‌های بی‌زمان» از ساعت ۱۸ فردا در شهر کتاب فرشته تهران برگزار می‌شود.

آلبوم «لحظه‌های بی‌زمان» در چهار بخش آواز چهارگاه، طلوع، لحظه‌های بی‌زمان و سه گانه ایرانی تولید شده است. این قطعات بر پایه موسیقی کلاسیک ایرانی توسط روزبه تابنده ساخته شده و منوچهر صهبایی نیز رهبری ارکستر نوازندگان این آلبوم را بر عهده داشته است.

این در حالی است که اردشیر کامکار نیز در قطعه «طلوع» از این آلبوم به تکنوازی کمانچه پرداخته است.

آواز چهارگاه برگرفته از ملودی‌های موسیقی ملی ایران و در پس زمینه لَخت و سنگین ارکس‌تر زهی تنظیم شده است.

قطعه طلوع در دستگاه چهارگاه برای کمانچه و ارکستر زهی تنظیم شده است. تم اصلی این قطعه توسط اردشیر کامکار برای ساز کمانچه نوشته شده بود که در متن این اثر با آواز چهارگاه و مقدمه ارکستری همراه شد.

«لحظه‌های بی‌زمان» استعاره از لحظاتی است که در آن، گذرِ زمان کمتر به چشم می‌آید. این لحظه‌ها بیشتر از جنس کیفیت هستند و کمتر می‌توان آن‌ها را با معیارهای کمّی سنجید. گاهی شنیدن یک شعر، دیدن یک تابلو نقاشی و یا اندیشدین به یک موضوع، ما را از قید زمان و مکان آزاد می‌کند. قطعه «لحظه‌های بی‌زمان» تلاشی است که ما را وا می‌دارد لحظه‌هایی بدون اندیشیدن به گذر زمان، در چیستی خویش اندیشه کنیم. این قطعه برای ویلن و ارکستر زهی تنظیم گشته است.

قطعه سه گانه ایرانی نگاهی است سه وجهی به زندگی معاصر ایرانی. هر یک از سه موومان اثر، تلاش دارد تا به واکاوی وجهی از زندگی معاصر بپردازد. تنظیم این قطعه نیز برای کوارتت یا ارکس‌تر زهی صورت پذیرفته است.

نوازندگان کوارتت زهی در بخش سه گانه ایرانی را میلاد عالمی و علی جعفری پویان(ویلن)، میثم مَروَستی(ویولا) و مهرداد عالمی(ویلنسل) تشکیل داده‌اند.

در بخش ارکستر زهی نیز سهراب بره‌مندی و میلاد بیژنی(ویولا)، کریم قربانی و مهرداد عالمی(ویلنسل)، زنده یاد علیرضا خورشیدفر(کنترباس)، اردشیر کامکار(تکنواز کمانچه)، نیما زاهدی، میلاد عالمی، امین غفاری، علی جعفری پویان، امیر خلیفه، آرمین قضاتی و تینا جامه گرمی(ویلن) نوازندگی سازهای گوناگون را انجام داده‌اند.

در اجرا و ضبط این اثر نیز منوچهر صهبایی رهبر ارکستر و نیما زاهدی کنسرت مایستر این ارکستر را بر عهده داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز