خبرگزاری کار ایران

معرفی 10 فیلم راه یافته به بخش "زیتون‌های زخمی" جشنواره جهانی فیلم فجر

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۹۵۸

10 فیلم کوتاه، مستند و سینمایی در بخش «زیتون‌های زخمی» سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، بخش «زیتون‌های زخمی» که یکی از بخش‌های غیررقابتی این دور از جشنواره جهانی فیلم فجر محسوب می‌شود به آثاری اختصاص دارد که موضوع جنگ سوریه و مبارزه با داعش را مورد توجه قرار داده است.

بحران سوریه بحرانی بین‌المللی است که برخی از تحلیلگران سیاسی آن را  جنگ جهانی کوچک می‌نامند.

 جشنواره جهانی فجر قصد دارد با به نمایش دراوردن منتخبی از آثار فیلمسازان ایرانی و عراقی، به این بحران منطقه‌ای و جهانی بپردازد و از این طریق زاویه‌ای متفاوت با نگاه فیلمسازان غربی را درمعرض دید مهمانان خود قرار دهد و با معرفی این آثار به خریداران خارجی بازار فیلم و دیگر مهمانان نسبت به توزیع بین‌المللی آنها همت گمارد. تعدادی از این فیلم‌ها برای اولین بار به معرض نمایش عمومی درخواهند آمد.

اسامی فیلم‌های راه یافته به این بخش از جشنواره به این شرح است:

«کویرس وطن کوچک من» ساخته سعید صادقی (مستندبلند )،

 «از حسکه با عشق» ساخته محمد فراهانی (فیلم کوتاه)، «آلان» مصطفی گندمکار (فیلم کوتاه)، «آگوست» به کارگردانی مشترک احمد زائری، محمد اسفندیاری، ماریا مواتی(فیلم بلند سینمایی)، «ایرانی‌های مرتد» به کارگردانی حمیدعبدالله‌ زاده (مستند بلند)، «شام آخر» به کارگردانی محمدقانع فر(مستند بلند)، «کِچ» ساخته مهرداد حسنی (کوتاه داستانی)، «پرچم سیاه» به کارگردانی ماجد نیسی (مستندنیمه بلند)، «بابایی» به کارگردانی مظفر حسین خانی هزاوه(مستند بلند) و «بادسیاه» به کارگردانی حسین حسن (فیلم  بلند سینمایی).

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز