خبرگزاری کار ایران

در نشست جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت مطرح شد؛

حوزه سلامت به غیرمستقیم‌گویی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۱۸۴

نشست خبری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت با حضور محمدرضا فراهانی (رئیس ستاد اجرایی جشنواره)، امیر للگانی (دبیر جشنواره)، مرتضی گودرزی (دبیربخش هنرهای تجسمی) و سیما تیرانداز (دبیر بخش تئاتر) در ساختمان وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در نشست خبری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت؛ محمدرضا فراهانی (رئیس ستاد اجرایی جشنواره)، درباره چرایی برگزاری این جشنواره گفت: هدف و رسالت ما انجام کار فرهنگی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: هفتاد درصد سلامت مردم دست وزارت بهداشت نیست و به خود مردم و نهادهای دیگر بستگی دارد. هنر اصلی شیوه غیرمستقیم گویی است و حوزه سلامت به این غیرمستقیم‌گویی نیاز دارد.

رئیس ستاد اجرایی جشنواره وزارت بهداشت درباره اهمیت هنر در جامعه گفت: جامعه‌ای که هنر در آن نقشی برتر داشته باشد، جامعه بهتری خواهد بود.

وی درباره تعداد آثار رسیده به جشنواره گفت: چهل و یک هزار و چهارصد اثر به دبیرخانه رسیده که از آن میان حدود پنج هزارو پانصد اثر در حوزه سلامت است.

فراهانی درباره لزوم حضور فرایند فرهنگی در حوزه سلامت گفت: فقط آمار تصادفات ما نشان می‌دهد جامعه ما مشکلات و کاستی‌های فرهنگی فراوانی دارد.

امیر للگانی (دبیر هشتمین جشنواره وزارت بهداشت) نیز درباره زمینه‌سازی‌های فرهنگی جشنواره گفت: تلاش‌های زیادی شده تا دغدغه‌های فرهنگی اجتماعی را تقویت کنیم. ما 400 کانون در زمینه هنری، ادبی و فرهنگی تاسیس کرده‌ایم که همگی مشغول فعالیت هستند.

وی درباره برنامه‌های جنبی جشنواره گفت: ما در این هفته فرهنگی؛ 20 کارگاه تخصصی، 100 اجرا در بخش تئاتر، 150 نمایش فیلم در حوزه سینما و 31 اجرا در بخش موسیقی داریم.

سیما تیرانداز (دبیر بخش تئاتر) در این نشست گفت: ما سعی کردیم از داوران آکادمیک و باتجربه در این جشنواره استفاده کنیم. کارگاه‌هایی در زمینه بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی خواهیم داشت.

مرتضی گودرزی (دبیر بخش هنرهای تجسمی) نیز این جشنواره را یک موقعیت مناسب فرهنگی قلمداد کرد و گفت: 27 هزار اثر فقط در بخش هنرهای تجسمی حضور داشتند که 308 اثر به عنوان عصاره این آثار انتخاب شد.

گودرزی ادامه داد: این حجم آثار بسیار جالب توجه است و من پیشنهاد می‌کنم یک دبیرخانه دائمی برای سازماندهی این هنرمندان تدارک دیده شود.

گودرزی اضافه کرد: 7 کارگاه تخصصی و یک کارگاه عملی و نظری در طول این یک هفته خواهیم داشت.

بابک زرین دبیر بخش موسیقی جشنواره اتفاقات این جشنواره را بی‌نظیر قلمداد کرد و ادامه داد: هیچوقت قصد ورود به چنین وادی‌هایی را ندارم. من به دعوت مرحوم افشین یداللهی دبیری جشنواره را قبول کردم.

وی افزود: موسیقی در 3 بخش گروه‌نوازی، آواز و خوانندگی پاپ مورد ارزیابی گرفت که در این جشنواره برای اولین بار بخشی برای موسیقی پاپ داشتیم که با استقبال قابل توجهی هم مواجه شد.

در پایان نشست؛ محمدرضا فراهانی درباره حواشی پیش آمده بین هنرمندان و جامعه پزشکی گفت: ما در مواجه با این بیانیه‌ها همیشه سکوت کرده‌ایم. از جامعه هنری بسیار راضی هستیم و اعتراف می‌کنم برای اجرا کردن اهداف سلامت جامعه، به جامعه هنری نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز