خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

منتظر تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات برای حضور در نمایشگاه‌ کتاب هستیم/حضور ۵ بورسیه خارجی قطعی شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۷۶۰

هنوز چینش کاندیداها نهایی نشده و حضور آنها در نمایشگاه کتاب مستلزم تائید صلاحیت کاندیداهاست. شرایط حضور کاندیداها و اعلام برنامه‌هایشان در نمایشگاه کتاب به زودی اعلام می‌شود.

امیرمسعود شهرام‌نیا (قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین روند هماهنگی برای حضور شخصیت‌ها و مهمانان خارجی در سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: اسامی میهمانان خارجی برای حضور در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هنوز نهایی نشده است. البته ما امسال در بخش میهمانان خارجی نمایشگاه برنامه‌ریزی جدیدی تحت عنوان «بورسیه نمایشگاه کتاب تهران» را هم تدارک دیده‌ایم که شامل چهره‌های موثر صنعت نشر، کتاب و ادبیات می‌شود تا به گسترش کتاب ایرانی در بازارهای جهانی کمک کنند.

شهرام‌نیا ادامه داد: مکاتبات فراوانی با رایزنی‌های فرهنگی و سفارتخانه‌‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور داشته‌ایم. برای انتخاب جهات بورسیه شدن در نمایشگاه کتاب تهران هم تعداد زیادی توسط نهادهای فرهنگی و ناشران معرفی شده‌اند که تاکنون اسامی 5 نفر از این افراد تایید شده‌اند. در حال حاضر نیز مشغول انجام هماهنگی‌های نهایی در مورد زمان و تاریخ برگزاری نمایشگاه با آن‌ها هستیم تا مطمئن شویم از نظر زمانی مشکلی برای حضور در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ندارند.

او سپس به میهمانان اجرایی سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره و بیان کرد: علاوه بر میهمانانی که بورسیه می‌شوند همچون هر سال تعدادی میهمان اجرایی ازجمله روسای نمایشگاه‌های کتاب مهم دنیا و سفیران کشورهای مختلف می‌شوند. اسامی این دسته از میهمانان هم ان‌شاءالله تا پایان فروردین‌ماه مشخص و اعلام می‌شود. درواقع باید از نظر زمانی با میهمانان خارجی هماهنگ کنیم تا از حضورشان در نمایشگاه کتاب تهران مطمئن باشیم. این هماهنگی‌ها در حال انجام است و حداکثر تا 2 الی 3 هفته آینده مشخص می‌شود.

قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین درباره برنامه‌ریزی برای حضور و معرفی کاندیداهای انتخابات پیش رو در اردیبهشت ماه اظهار داشت: هنوز چینش کاندیداها نهایی نشده و باتوجه به اینکه این مسئله مستلزم تائید صلاحیت کاندیداهاست، طبعا این مرحله هنوز انجام نشده است و زمان تا اعلام اسامی نامزدها باقی‌ست. منتها این اصل که نمایشگاه کتاب امسال انتخابات را جدی بگیرد و در نمایشگاه نیز فرصت‌هایی برای معرفی کاندیداها به شکلی که مغایرتی با قانون انتخابات کشور نداشته باشد؛ وجود داشته باشد مورد تایید است.

او اضافه کرد: در همین رابطه کارگروهی توسط شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب مشخص شده و آیین‌نامه ضوابط و شرایط حضور کاندیداها و اعلام برنامه‌هایشان در نمایشگاه کتاب با توجه به قوانین کشور تدوین شده و در اولین جلسه آتی شورای سیاست‌گذاری مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت. در کل این آیین‌نامه ملاک ما برای چگونگی حضور کاندیداها و برنامه‌های انتخاباتی در نمایشگاه کتاب خواهد بود و در چارچوب آن امکان حضور کاندیداها و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و مناظره در فضای نمایشگاه درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز