خبرگزاری کار ایران

رضا صالحی‌امیری:

باید مفهوم ایثار را در بلندای فرهنگ ایران اسلامی بازتعریف کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۹۱۸

وزیر ارشاد گفت: امروز عرصه‌های ایثار تغییر کرده و بیش از هر زمان دیگری، توسعه مفهوم ایثار و ایثارگری در جامعه ایران نیاز است.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه «همایش ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت» در جمع خبرنگاران افزود: امروز می‌توانیم مفهوم ایثار را در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی تعریف کنیم و فرهنگ ایثار را در جامعه گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: برای توسعه فرهنگ ایثار نیازمند تولید ادبیات هستیم و نقش رسانه ملی و همه رسانه‌ها در این زمینه مهم است.

صالحی‌امیری با یادآوری این نکته که مفهوم ایثار در جامعه ایران امری مقدس است، افزود: ایثار مفهوم‌ فراگیری است و با مفاهیمی همچون اخلاق، امنیت و دیانت رابطه نزدیک دارد. امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی را در جامعه توسعه دهیم زیرا توسعه فرهنگی به معنی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز مفهوم ایثار، به معنی تلاش برای منافع جمعی و عبور از منافع فردی است، افزود: اگر بخواهیم مرز ایثار و از خودگذشتگی با خودخواهی را بدانیم باید آن را در حوزه انسانیت و اخلاق تعریف کنیم.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک‌بار دیگر باید مفهوم ایثار را در بلندای فرهنگ ایران اسلامی بازتعریف کنیم. ایثار دیروز در جنگ، جهاد و شهادت بود اما امروز عرصه‌های آن تغییر کرده و می‌تواند در زمینه تولید، صنعت، درمان، سلامت، کاهش فقر و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه ایران باشد.

وی افزود: اگر امروز کسی در حوزه اجتماعی برای کاهش اعتیاد، فقر و شکاف طبقاتی یا برای سلامت مردم تلاش می‌کند ایثارگر است. مفهوم ایثار گسترده است و هر کسی در هر محیطی می‌تواند ایثارگر باشد.

صالحی امیری گفت: یک آتش‌نشان در پلاسکو، ‌کشاورز سر زمین، پزشک در بیمارستان و یک خبرنگار در جبهه خبری که امانت و صداقت را برای رساندن اطلاعات به مردم رعایت می‌کند، نیز ایثارگر است.

همایش ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت عصر دوشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار وحدت برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز