خبرگزاری کار ایران

صالحی‌امیری:

رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی‌گنجد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۸۴۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی‌گنجد.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی امیری در پیامی به آیین افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال «رایحه رضوی» در همدان برگزار شد، افزود: فرهنگی رضوی و علوی، رضوان بی‌خزان و جاودانی است که هر قدر از ثمرات ناب و ارزشمند آن بهره می‌بریم باز مسیری با طراوت و پرنشاط پیش روی‌مان گشوده می‌شود و ما را به استانی مملو از فضیلت و معنویت رهنمون می‌سازد.

وی افزوده است: بوستان این فرهنگ، همیشه سر سبز است و رودخانه آن همواره جاری و گوارا؛ زمزم زلالی که تشنه‌کامان هر چه از آن بنوشند سیراب نمی‌شوند و رایحه‌ای که فراسوی زمان، شوق مشتاقان را بر می‌انگیزد و مرزهای جغرافیایی را در می‌نوردد. آری، رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی‌گنجد چراکه منشا وحیانی و نبوی دارد و از مضجع عطر آگین بهترین بندگان خدا بر می‌خیزد، امامی که خورشید خراسان است و همه را به سوی نور، شور و شعور فرا می‌خواند.

در ادامه پیام وزیر ارشاد آمده است: سرزمین ایران از آن زمان که سرای ثامن‌الحجج(علیه السلام) شد خزان معرفتی و فرهنگی به خود ندید و بهارش همیشه جاودان شد. اینک طرح توسعه جشنواره رضوی که برنامه‌های متنوع و گوناگونی را دربرمی‌گیرد و آن را به همه ایام سال تسری می‌دهد، می‌کوشد تا میان همه رویدادهای فرهنگی و هنری ایران زمین جایگاه خود را تعریف و تبیین کند.

صالحی امیری در پایان افزوده است: آغاز این طرح بزرگ را به اهالی فرهنگ و هنر و مشتاقان و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت در جای جای ایران عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم همگی ما برای همیشه خوشه‌چین فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز