خبرگزاری کار ایران

داودنژاد:

نگران نسل جوان هستم/تحت‌تاثیر روحیه انفعال و مصرف‌زدگی کار می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۰۴۴

نشست خبری فیلم فراری به کارگردانی علیرضا داودنژاد شامگاه چهارشنبه 13 بهمن با حضور عوامل این فیلم در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جهانگیر کوثری تهیه‌کننده این فیلم در ابتدای این نشست گفت: نقد و نوشته‌های روزنامه‌نگاران درباره این فیلم قطعا می‌تواند به ما بیشتر کمک کند.

سپس ترلان پروانه با بیان اینکه ما در شرایط سخت فیلمبرداری می‌کردیم؛ گفت: در روزهایی که تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل بود ما مجبور بودیم در شرایط سخت و در مناطق پایین شهر تهران کار کنیم.

او همچنین درباره بازی با محسن تنابنده گفت: به نظرم انتخاب آقای داود نژاد خیلی خوب بود چراکه در این بازی هیچ چیز جز بازیگر مقابل نمی‌توانست به بازیگر کمک کند و آنچه که در اینجا به ما کمک کرد اول ترلان پروانه بود در کنار محسن تنابنده و سپس گلنار و نادر بودند که پروژه را پیش بردند.

کلاری مدیر فیلمبرداری این فیلم نیز با بیان اینکه این فیلم را دوست دارم؛ درباره شیوه فیلم‌برداری این فیلم اظهار کرد: این فیلم شیوه ساختاری خاص خود را دارد و دقیقا جذابیت فیلم برای همین بود. سه دوربین که روی ماشین تعبیه شده بود و فیلمبرداری کور بود. در این نوع فیلمبرداری بیشتر حجم کار بعد از پایان فیلمبرداری است که ما خیلی زمان نداشتیم و سه روز پیش این فیلم آماده شد.

او ادامه داد: ما زمان کافی برای فیلم نداشتیم اما آنچه در فیلم می‌بینید همان هدفی است که قرار بود در فیلم به آن برسیم.

علیرضا داودنژاد با بیان اینکه سال به سال دریغ از پارسال گفت: متاسفانه درجامعه ما هر چه می‌گذرد روحیه انفعال و مصرف زدگی بیشتر ترویج می‌شود و روحیه ابتکار و خلاقیت از بین می‌رود و این روند نگران کننده است من هم تحت تاثیر این فضا کار می‌کنم.

 کارگردان فیلم فراری تاکید کرد: به طور جدی برای نسل آینده و نسل جوان کشورم نگران هستم و این مسیری را که امروز جوانان ما طی می‌کنند بسیار پرمخاطره است و هشدارهای زیادی درباره آن وجود دارد. من قصد نداشتم چیزی را به مخاطب نشان دهم که با آن آشنا نیست و جهان برای مخاطب من خیلی در این فیلم ناشناخته نیست و در حقیقت مخاطب جزو همان جهانی است که به او نمایش داده می‌شود.

او درباره انتخاب این افراد نیز گفت: چون این پرسوناژها نادرهستند اسامی آنها نیز به این صورت انتخاب شده است و گلنار نیز به طبیعت و صفا و صمیمت روستا بازمی‌گردد.

 این کارگردان درباره شباهت شخصیت‌های فیلم فراری با افرادی که در تصادف معروف تهران در سال گذشته از بین رفتند توضیح داد: من کسانی را که در آن تصادف معروف تهران آسیب دیدند نمی‌شناختم و فقط همین صحنه را که در فیلم آورده‌ام در فضاهای مجازی دیدم و به نظرم خیلی فرق می‌کند اما اگر اسامی این پرسوناژها با آن شخصیت‌ها یکی است کاملا تصادفی بوده و عمدی در کار نیست.

سپهری آهنگساز این فیلم نیز درباره نحوه ساخت آهنگسازی فیلم فراری گفت: این اثر متفاوت از کارم در مرهم است باید در این اثر نسبت به مرهم اتفاقی می‌افتاد و باید فضای بدوی و مدرنیته نیز در آن نشان داده می‌شد ما نیز از ابتدای فیلمنامه روی فرم کار می‌کردیم چراکه فضای ساختاری و سازبندی ما باید با کاراکترها همخوانی می‌داشت ما هم انواع ارکسترها را امتحان کردیم و به ساز تار رسیدیم.

محسن تنابنده نیز درباره این اثر گفت: در زمان تولید سریال پایتخت و یکسال قبل از شروع این پروژه با آقای داودنژاد صحبتهای زیادی داشتیم چراکه داودنژاد قبل از انتخاب بازیگر باید از او خوشش بیاید. من نیز از حضور در این کار حس خوبی داشتم و این شکل جدیدی از کار را می‌طلبد.

او ادامه داد: درباره لهجه نیز با آقای داودنژاد صحبت‌های زیادی کردیم و او لهجه قمی را پیشنهاد داد من نیز قبول کردم چون عمه و شوهر عمه‌ام آنجا ساکن هستند. به این نتیجه رسیدیم که این پرسوناژ اگر از شهرهای اطراف تهران باشد بسیار بهتر است و به کاراکتر کمک می‌کند و می‌فهمیم که از چه طبقها ی است و سخت در تهران کار می‌کند.

تنابنده درباره بازی با ترلان پروانه نیز گفت: با وجود آقای داود ژاد معضلی پیش نیامد و ما جلسات زیادی را با خانم پروانه گذاشتیم و با هم بیرون رفیتم و بیشتر آشنا شدیم. معتقدم در فیلمی که 70 درصد آن به گونه‌ای است که بازیگر هیچگونه حرکتی ندارد و نمی‌تواند از اکت‌های بدن استفاده کند بازی بسیار سخت است اما خانم پروانه بسیار باهوش بودند و نتیجه تمرین‌ها و گفتگوهای زیاد ما آن چیزی است که شما امروز می‌بینید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز