خبرگزاری کار ایران

نوستالژی از نوع نقاشی

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۱۵۵

نمایشگاه نگاره‌های منصور مهرنگار با عنوان «نوستالژی» برگزار می‌شود.

 به گزارش ایلنا، آثاری که در نمایشگاه «نوستالژی» به نمایش گذاشته می‌شود شامل ۲۴ نگاره است که همگی ساختاری سنتی دارند. در این نگاره‌ها با بهره‌گیری از زمینه‌های اسناد خطی که برخی از آنها اصل است به عنوان بوم یا زمینه کار بهره گرفته شده تا حسی از نوستالژی و غربت زمان تداعی شود.

به گفته این هنرمند؛ فضای آثاردارای شخصیتی از جنس اکسپرسیون ایرانی آمیخته با نوعی دید تصویرسازانه است که با خطوط روان و سیال، شناخت هنرمند از فضاهای معماری سنتی، نقوش فرش و تذهیب و جدول‌کشی‌های نگارگری را رهنمون می‌کند.

کادربندی‌های متعارف، قطع کشیده، رنگ‌بندی‌های متنوع قهوه‌ای که بیشتر از رنگ خود اسناد بهره گرفته شده، سطوح متنوع با اشکال متنوع، انسان‌های نگاره شده و زل زده به مخاطب، نقوش ماهی،ماه، گلدان، حوض آب، خطوط رونده گیاهان و ... از ابژه‌های استفاده شده دراین آثار است.

منصور مهرنگار دانش آموخته دکتری نماد شناسی از دانشگاه کرافورت هال (میسور یونیورسیتی) هندوستان است. او هم اکنون مدیر گروه هنر دانشگاه ناصر خسرو است و تا به حال چنیدن نمایشگاه داخلی و دو نمایشگاه خارجی در زمینه نقاشی و گرافیک برگزار کرده است. گرایش‌های هنری او در زمینه‌های نماد شناسی، تصویرسازی و هنر جدید است.

نمایشگاه نگاره‌های با عنوان "نوستالژی" از روز جمعه ٨ بهمن ماه از ساعت ١٦:٣٠ دقیقه افتتاح می‌شود و تا تاریخ  چهارشنبه ١٣ بهمن ماه  برپاست. گالری برسام واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت.خیابان پرستو، پلاک ۲۲ واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز