خبرگزاری کار ایران

سرپرست گروه آوای موج مطرح کرد؛

همراهی خانواده کودکان کار با گروه آوای موج

محسن آقایی سرپرست گروه آوای موج با بیان اینکه دومین سالی است که در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد؛ اظهار کرد: گروه آوای موج طرحی را ارائه کرده بود که بخشی در سال گذشته اجرا شد و بخشی از آن امسال در جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در آخرین دور از چهارمین روز این سری نشست‌ها؛ محسن آقایی گفت: ما سال گذشته موسیقی بوشهر را اجرا کردیم و امسال نیز موسیقی که مربوط به حاشیه نواحی خلیج فارس می‌شود را روی صحنه می‌بریم. همچنین در میان آثارمان قطعاتی که مربوط به دالیالیوار نوعی موسیقی در هرمزگان است را ارائه می‌دهیم.

آقایی اضافه کرد: باران‌خواهی، عروسی، خیام‌خوانی محفلی، قطعاتی است که در اجرای امسال روی صحنه خواهیم برد اما بیشتر تاکید گروه آوای موج به موسیقی لیوار یا زار است.

در ادامه بهروز فرح‌شیرازی روابط عمومی گروه آوای موج با بیان توضیحاتی درباره شکل‌گیری این گروه گفت: گروه آوای موج از محله امامزاده بوشهر که یکی از محله‌ای زادگاه موسیقی در این شهر است برخاسته. ما تاکنون 30 کنسرت در سطح کشور داشته‌ایم و تقریباً در 50 جشنواره و همایش بین‌المللی حضور داشتیم.

او با بیان اینکه آثارگروه آوای موج پژوهشی و تلفیقی است؛ ادامه داد: داستان لیوار یا زار براساس یکی از داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی بوشهر شکل گرفته مردم در گذشته‌های دور ماه‌گرفتگی را عاملی از ورود اجنه و ماورا‌الطبیعه می دانستند از همین رو قصد داشتند با ایجاد سروصدا در کنار دریا با ابزار فلزی اجنه را فراری دهند. از آنجا که ماه‌گرفتی پس از مدت کوتاهی برطرف می‌شود این افراد گمان می کردند که ماه را نجات می‌دادند. بر اساس این اسطوره موسیقی شکل گرفته که ما پرفورمنس آن را در جشنواره موسیقی فجر امسال اجرا خواهیم کرد.

او افزود: آماج عباسی خواننده گروه آوای موج به همراه نوازندگان این گروه و مجید پاکدل نوازده نی جفتی به عنوان نوازنده مهمان گروه آوای موج را در جشنواره فجر امسال همراهی می کند. همچنین خانواده کودکان کار شامل حسین واجد‌فرد، بابک واجد فرد، علی اصغر واجد فرد و مهتاب واجد فرد در اجرای امسال با ما همراه هستند.

کد خبر : ۴۴۵۹۶۸