خبرگزاری کار ایران

مدیر جشنواره نوای خرم در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

ارتقای بینش فرهنگی جامعه در راستای توجه به موسیقی در مدارس

بردیا صدرنوری با بیان اینکه بخش‌خصوصی در راستای ترویج فرهنگ موسیقی گام بر می دارد گفت: معتقدم سیاستگذاران حوزه فرهنگ باید از این فرصت استفاده کنند و به آن سمت و سو دهند تا براساس یک نقشه راه پیش می‌رفتیم و جایگاه آموزش موسیقی در میان هنرها و در حوزه‌ فرهنگی ما تعریف می‌شد.

بردیا صدرنوری (مدیر جشنواره و جایزه همایون خرم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به برگزاری بخش رقابتی جشنواره در روزهای (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۵ و ۱۶ دیماه) اظهارکرد: در دو روز گذشته از این جشنواره تاکنون ۷۰ اجرا برگزار شده و ۳۰۰ نوازنده آثار خود را اجرا کردند و در ‌‌نهایت امروز صبح اسامی نهایی برگزیدگان جشنواره توسط داوران اعلام شد.

او ادامه داد: ۱۸ اجرا متشکل از ۵۰ هنرآموز شایسته دریافت جایزه شناخته شدند و ۱۰ اجرا متشکل از ۱۱ نفر از یک مدرسه ابتدایی نیز به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

مدیر جشنواره نوای خرم خاطرنشان کرد: موسیقی به عنوان یک هنر پایه در رشد استعداد‌ها و خلاقیت کودکان نقش اساسی دارد و این به عنوان یک موضوع در تمام دنیا اثبات شده است بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم کودکان ما باید این موسیقی را فراگیرند و ما باید سعی کنیم باتوجه به چهارچوب‌های قوانین کشورمان درباره موسیقی کودکان با این هنر نیز آشنا شوند.

صدرنوری با بیان اینکه در هیچ یک از مدارس رسمی کشور ما آموزش موسیقی وجود ندارد، گفت: خوشبختانه گروه‌های سرودی که در مدرسه تشکیل شده یک رقابت را بین دانش‌آموزان ایجاد کرده از همین‌رو به واسطه شرکت در آن مسابقات افرادی که به طور مستقل در آموزشگاه‌های موسیقی آموزش می‌بینند در درون این مدارس گردهم جمع می‌شوند و با هماهنگی مدیریت مدرسه خود را برای مراسم آموزش و پرورش آماده می‌کنند.

او تاکید کرد: بی‌شک اگر در مدارس به موضوع موسیقی پرداخته شود و سیاست‌گذاری مناسبی در این‌باره صورت گیرد قطعا در راستای ارتقای سرمایه فرهنگی جامعه و بینش فرهنگی کودکان و خانواده‌هایشان می‌توانیم ثمرات خوبی را شاهد باشیم.

مدیر جشنواره نوای خرم گفت: بسیاری از برگزیدگان جشنواره ما از شهرستان‌ها هستند و این نشان‌دهنده این است که به دلیل بحث ریشه‌ای که موسیقی ایرانی دارد خانواده‌ها نیز به آن اهمیت می‌دهند و معتقدم سیاستگذاران حوزه فرهنگ باید از این فرصت استفاده کنند و به آن سمت و سو دهند طبیعتا در این راستا نیز بخش خصوصی وظیفه خود را انجام می‌دهد اما خیلی بهتر بود که براساس یک نقشه راه پیش می‌رفتیم و جایگاه آموزش موسیقی در میان هنر‌ها و در حوزه‌ فرهنگی ما تعریف می‌شد.

جشنواره و جایزه همایون خرم با عنوان نوای خرم از ۱۵ تا ۱۷ دیماه در تالار وحدت در حال برگزاری است.

کد خبر : ۴۴۵۲۰۹