خبرگزاری کار ایران

صالحی‌امیری مطرح کرد؛

جوانان باید هم دولت را نقد کنند، هم مجلس و هم قوه‌ قضاییه را/جامعه بدون گفت‌وگو پرخاشگر است

وزیر ارشاد بر اهمیت نقش گفت‌وگوی ملی بر هویت جوانان تاکید کرد و گفت: جامعه بدون گفت‌وگو پرخاشگر است.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی امیری در نشست هم‌اندیشی دولت و جوانان در سالن اجلاس سران، با بیان اینکه مهمترین مساله نسل جوان سامان یابی و هویت‌یابی این نسل است، توضیح داد: سامان‌یابی از این منظر که ایران به‌دلیل تجربیات گذشته خود در شرایطی به سر می برد که پیش بینی تحولات کار سختی است و برای پیش بینی نیازمند یک ساماندهی اجتماعی است. ما باید بتوانیم مجموعه ای از نیروهای مختلف را در تمامی حوزه ها از قبیل ورزش، هنر و... ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه نسل جوان انباشتی از ظرفیت‌هاست افزود: برای استفاده از این معدن طلای جوانی نیازمند شناخت و تمرکزیابی هستیم و همچنین ایجاد یک سلسله مراتب برای رسیدن به کانون‌های قدرت یک ضرورت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عنوان کرد: جوانان باید بخش‌های مختلف کشور را نقد کنند. عده‌ای پارلمان، عده‌ای قوه‌قضاییه و عده‌ای دولت را نقد سازنده کرده و پیشنهادات کاربردی ارایه دهند. من در حوزه فرهنگ و ارشاد که شامل بخش‌های مختلفی است پذیرای این نقدها و مشورت‌ها هستم.

وی به حضور موفق جوانان در عرصه سینما در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: وقتی جوانان وارد یک عرصه شوند، آغاز یک حرکت عظیم و موفق است. همان‌طور که در سینما با ورود جوانان شاهد حرکت‌های موفق بوده‌ایم.

صالحی‌امیری گفت: جوانان در تمامی عرصه‌ها نیروهای محرک هستند و من از وزارت‌ورزش و جوانان تقاصا دارم مجموعه‌ای از سمن‌های جوان را برای ارایه نقد شفاف و صادقانه و همچنین پیشنهادات ارزنده در بخش‌های مختلف ساماندهی کند. دولت تدبیر و امید گوش شنوا دارد و‌پذیرای نقدهای سازنده جوانان است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت نقش گفت‌وگوی ملی بر هویت جوانان تاکید کرد و گفت: جامعه وقتی گفت‌وگو نمی‌کند، عصبی است. جامعه بدون گفت‌وگو پرخاشگر است. گفت‌وگو می‌تواند موجب افزایش وحدت شده و جامعه را نرم‌تر کند.

وی با بیان اینکه جامعه بدون گفت‌وگو آغازگر مناقشه است، اظهار داشت: ما باید یاد بگیریم با خود و با تمام جهان گفت‌وگو کنیم. ما اکنون با سایر کشورها در حال گفت‌وگو هستیم چرا با خود گفت‌وگو نمی‌کنیم؟ گفت‌وگو نه به عنوان شعار بلکه به عنوان حقیقتی که جامعه به آن نیاز دارد.

صالحی‌امیری با توضیح این مطلب که در فضای گفت‌وگو شناخت ایجاد می‌شود، افزود: گفت‌وگو راهی برای عقلانیت، برابری و هویت‌یابی است.

نشست هم‌اندیشی صمیمانه جوانان با دولت یازدهم، با حضور تعدادی از وزرا و مقامات بلندپایه دولت تدبیر و امید در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.

کد خبر : ۴۳۹۵۷۰