خبرگزاری کار ایران

همکاری انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلم‌سازی ایران با جشنواره یاس

اعضای انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلم‌سازی ایران در دیدار با دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس برای همکاری با این رویداد اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی ابطحی (دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس) در دیدار با اعضای انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلم‌سازی ایران ضمن تقدیر از آمادگی همه‌جانبه انجمن صنفی برای همکاری با جشنواره یادآور شد: انجمن صنفی و موسسات نقش ممتازی در برپایی جشنواره فیلم یاس ایفا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم یاس متعلق به موسسات و شرکت‌های فیلمسازی است؛ اظهار امیدواری کرد: در چهارمین دوره این جشنواره نیز با همکاری موسسات شاهد برپایی هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی و سینمائی باشیم.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری یادآور شد: باید به منظور توان افزایشی و استفاده بهینه از تجربیات گذشته، هر سال که جشنواره برگزار می‌شود نقد درون سازمانی انجام گیرد تا مشکلات سال‌های قبل تکرار نشده و از ایده‌ای نو برای رونق رویدادهای سینمائی بهره‌برداری شود و بعد از جشنواره امسال هم حتما اینکار را انجام خواهیم داد.

ابطحی با اشاره به همراهی موسسات ویدیو رسانه افزود: مشارکت موسسات اهمیت دارد و انجمن صنفی و موسسات فیلمسازی می‌توانند در چهار بخش انتخاب و داوری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مستندسازی جشنواره و امور اجرائی ستاد جشنواره یاس را همراهی نمایند بنابر این در چهارمین جشنواره فیلم یاس حضور نمایندگان موسسات در هیات‌های انتخاب و داوری را خواهیم داشت.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم یاس در مورد داوری نیز گفت: در هیات‌های انتخاب و داوری به دنبال افرادی هستیم که در داوری‌ها وقت بگذارند و داوری منصفانه و مطلوبی درخصوص فیلم‌ها داشته باشند و این مهم با مشارکت شما اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد کارگاه‌های آموزشی حاضریم بخشی از آن را به موسسات و شرکت‌های فیلمسازی واگذار کنیم. هدف ما از برگزاری جشنواره و کارگاه‌ها ارتقاء سطح آموزش دست‌اندرکاران و علاقمندان می‌باشد و برای برگزاری کارگاههای آموزشی و تبادل تجربیات از میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشنواره نیز استفاده خواهیم کرد.

سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره یاس نیز در ادامه این جلسه گفت: جوایز سال‌های گذشته موجب شده تا کیفیت فیلم‌های این جشنواره 80 درصد بالاتر رود و این مهمترین خروجی جشنواره است؛ در چهارمین جشنواره فیلم یاس برای نخستین بار از سریال‌های برتر شبکه نمایش خانگی تقدیر شده و تندیسی برای این بخش درنظر گرفته شده است.

در ادامه این مراسم نمایندگان انجمن شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره یاس، بر همراهی و همکاری هرچه بیشتر با جشنواره تاکید کردند.

ایرج محمدی در این نشست در این باره گفت: بخش ویدئویی سال‌ها قبل در جشنواره فیلم فجر قرار داشت و چند سالی است که به صورت جداگانه برای آن جشنواره‌ای برگزار می‌شود و در واقع فیلم‌های ویدئویی با جشنواره یاس استقلال پیدا کرد.

وی ادامه داد: فیلم‌های ویدئویی خوبی وجود دارند که از سینما تغذیه می‌کنند و ما به عنوان عضوی از اعضای صنف می‌خواهیم که شرایطی برای ما درنظر گرفته شود تا بتوانیم فیلم‌های ویدئویی را با هزینه کمتری بسازیم.

محمدی ادامه داد: از شما می‌خواهیم سهم ما درجشنواره فیلم یاس اعلام شود تا به دوستان نیز اطلاع دهیم تا با فیلم‌هایشان در جشنواره شرکت داشته باشند و باید یادآور شوم که هیات انتخاب سال گذشته بسیار خوب بود و فیلم‌های خوبی به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

وی در ادامه یادآور شد: پیشنهاد می‌دهم هیات داوران جشنواره با تمرکز بیشتری فیلم‌‌ها را ببینند همانطور که در جشنواره فیلم فجر همه فیلم‌ها را می‌بینند و در مورد فیلم‌ها بحث می‌کنند.

اکبر تحویلیان، بهروز خوش‌رزم، محمدرضا تن، فهیمه سلیمانی و مهناز مظاهری، ایرج محمدی و علی شیرمحمدی از دیگر اعضای انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) بودند که در این جلسه حضور داشتند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس 9تا13 آبان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۱۳۳۹۸