خبرگزاری کار ایران

ایوبی در افتتاحیه جشنواره فیلم یاس:

امیدوارم یاس؛ بهار جشنواره‌های مازندران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۴۳

آیین افتتاحیه دومین جشنواره فیلم ویدئویی یاس با حضور معاون سینمایی ارشاد، حسین مسافرآستانه و جمعی از داوران و هنرمندان برگزار و از سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی تقدیر به عمل آمد.

آئین افتتاحیه جشنواره فیلم یاس؛ شب گذشته(۱ شهریور) در آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای این مراسم علیرضا یونسی(معاون سیاسی - امنیتی استاندار مازندران) که به جای ربیع فلاح جو(استاندار) در افتتاحیه جشنواره فیلم یاس حضور یافته بود، این جشنواره را از مهمترین گردهمایی هنرمندان دانست و گفت: برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس در سال اقتصاد و فرهنگ می‌تواند آغازگر جشن باشکوهی در صنعت فیلم باشد و شاهد ورود مشتاقان به ویژه جوانان به این صنعت ارزشمند باشیم.

وی با نام بردن از علمای برجسته این استان ازجمله آیت اله جوادی و حسن زاده آملی افزود: امروزه در قاب هنر می‌توان بهترین سرمایه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی ایران عزیز را به تصویر کشید. هنرمندان در این در این جشنواره با مضامین قوی و ارزشمند نقشی جدی در راستای ارتقای فرهنگ ایفا کردند. فرهنگ و اقتصاد لازم است به موازات هم حرکت کنند. جشنواره همچنین می‌تواند مخاطبان را به رشد کیفیت و هم زیستی دعوت کند. به اعتقاد من به واسطه این جشنواره دوران جدیدی از کرامات انسانی ایجاد شده است.

یونسی ضمن تاکید بر برد و گستره وسیع شبکه نمایش خانگی ادامه داد: هنرمندان محبوب ایرانی با توجه به برد فیلمها می‌توانند در تحقق جهانی عاری از خشونت کمک کنند و نقشی جدی در حفظ کرامت و ارزش‌های ایرانی ایفا نمایند. غزه و سوریه امروز قربانی تبلیغات نژادی است و هنر باید پاسخگوی این نیازها با درد مشترک بشری باشد و راه خود را پیدا کند. اصحاب سینما قطعا به این دردها توجه دارند و هنر ایران نیز نشان داد در متن این تحولات حضور دارد.

امیدوارم یاس بهار جشنواره های فرهنگی باشد
حجت الله ایوبی(معاون سینمایی وزارت ارشاد) نیز در ادامه به جالب توجه بودن برگزاری دومین دوره جشنواره یاس در استان مازندران اشاره کرد و گفت: زمانی که به پیشنهاد استاندار مازندران شهر نور برای برگزاری جشنواره انتخاب شد، فکر نمی‌کردم بتوانیم با این سرعت در فضایی گرم و باشکوه جشنواره را با این کیفیت برگزار کنیم.

وی با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره با آغاز هفته دولت موج مثبت و جدید در سینما را قابل تامل دانست و اضافه کرد: باید سال گذشته را به یاد آوریم. زمانی که موج صهیوماسونی تا حدودی موج ایران هراسی ایجاد کرده بود و موفق هم شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را منزوی کند اما امسال هفته دولت را در شرایطی آغاز می‌کنیم که صهیونیست در اوج انزوای خود به سر می‌برد و درهای ایران به روی مذاکرات بین‌المللی باز است. خوشحالیم که در عرصه فرهنگ اتفاقات مبارکی رقم خورده است. همدلی فرهنگ و هنر در همه عرصه‌ها به ویژه سینما را شاهد هستیم. از بین رفتن فاصله دولت و نخبگان نیز از جمله مصادیق آن است.

ایوبی با بیان اینکه تمرکززدایی در برگزاری جشنواره را باید به فال نیک گرفت، ادامه داد: برگزاری این جشنواره در استان مازندران به این شعار که تهران مساوی ایران نیست جامه عمل می‌پوشاند چراکه امروزه بسیاری از جشنواره‌های بزرگ سینما مانند کن به خاطر برگزاری جشنواره‌های مهم شهره هستند. بنابراین شهرهایی با این زیبایی طبیعی و سخاوت الهی چرا نباید به عنوان محل برگزاری رویدادهای فرهنگی مورد توجه باشد؟ امیدوارم یاس بهار جشنواره‌های فرهنگی باشد و باعثشود تا این استان از محرومیت نجات یابد. بسیاری از شهرهای این استان از نگارخانه‌ها، آمفی‌تئاترها و سالن‌های کوچک سینما نیز محروم هستند. امیدوارم برگزاری این جشنواره آغازی بر پایان بسیاری از این محرومیت‌ها باشد.

وی با جالب توجه دانستن افتتاح پردیس سینمایی کوروش با ۱۵ سالن سینما توجه به زیرساخت‌ها را عامل ایجاد توسعه پایدار و تقویت اقتصاد سینما دانست. آثار شرکت کرده در جشنواره در ۲۲ نقطه ساحلی دغدغه‌های فرهنگی مسئولان این استان را در برگزاری جشنواره فیلم یاس ستود و افزود: سینمای خانگی گستره وسیعی در سطح کشور و بین‌المللی دارد زیرا در این دوره بیش از ۱۹۰ درخواست برای ارائه اثر در بخش بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و موسسه رسانه‌های تصویری موفق شده است این جشنواره را در معرض توجه جهانیان قرار دهد.

در بخش پایانی مراسم افتتاحیه فرامرز قریبیان، رویا تیموریان و محمود عزیزی لوح تقدیر سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی را اهدا کردند.

حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره فیلم ویدئویی نیز در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: از همه مدیران سیاسی و فرهنگی استان مازندران که دست به دست هم دادند تا افتتاحیه این جشنواره در مازندران برگزار شود، بسیار تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: باید یادآور شوم که علاوه بر سینما فلسطین تهران و سینما بهمن آمل در ۲۲ نقطه از پارک‌ها و نقاط ساحلی استان مازندران فیلم‌های این دوره از جشنواره نمایش داده می‌شود که این امر حاکی از همت فرهنگی فرمانداران این استان است.

دبیر جشنواره فیلم ویدئویی یاس خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس سازمان سینمایی یادآور شد استاندار مازندران با نگاهی مهربان ما را در برگزاری این جشنواره یاری کرد و این برخورد فرهنگی موجب شد تا جشنواره در کوتاهترین زمان ممکن در این استان برگزار شود.

مسافرآستانه ادامه داد: شبکه نمایش خانگی گستره وسیعی در سطح کشور و همچنین در عرصه‌های بین‌المللی دارد. تا آنجا که بخش بین‌المللی جشنواره فیلم ویدئویی ۱۹۰ درخواست با ارائه آثار در بخش بین‌الملل داشت. از همه کسانی که با همت خود کمک کردند تا جشنواره‌ای باشکوه و تاثیرگذار همزمان در تهران و آمل برگزار شود کمال تشکر و سپاس را دارم.

جشنواره مردم را به سینمای جمعی دعوت می‌کند
سعید پورصمیمی از جمله بازیگران پیشکسوتی بود که در آیین افتتاحیه از وی تقدیر به عمل آمد. وی با قرار گرفتن پشت تریبون بیان داشت: قرار نبود من امشب صحبت کنم. به نظر می‌آید قرار است این جشنواره مرتب همه را غافلگیر یا بهتر بگویم زورپریز کند! به هر حال ایجاد چنین جشنواره‌ای را در درجه اول به مردم مازندران و در وهله بعد به مسئولان این استان تبریک می‌گویم. در این روزگار چه بخواهیم و چه نه سینمای کلاسیک در حال از بین رفتن است. دورانی هزاران نفر در سینماها دور هم جمع و به تماشای یک فیلم می‌نشستند و هفته‌ها بعد از آن فضای تبادل نظر و گفت و گو داغ بود اما امروزه تماشای فیلم به طور انفرادی رواج پیدا کرده ست. نمی‌گویم خوب است یا بد اما امیدوارم این شکل از سینما به دسته جمعی فیلم دیدن تغییر پیدا کند زیرا اگر تبادل نظر نباشد سینما با افت کیفی مواجه می‌شود. یکی از راه‌های کشاندن سینما به فضاهای جمعی همین برگزاری جشنواره‌ها و ارزش قائل شدن برای کارهای اصیل است.

وی با بیان خاطره‌ای اضافه کرد: من سال هشتم دبیرستان بودم و به کلاس تئاتر می‌رفتم. در کوچه پهلوی در خیابان ری و میدان شاه زندگی می‌کردیم. یادم است همدوره‌ای داشتم که چند کلاسی از من بزرگتر بود و هیچ وقت او را در محله نمی‌دیدم اما بعدها از او بسیار آموختم. او کسی جز استاد چنگیز جلیلوند نبود. گفتنی است لوح تقدیر پور صمیمی از سوی توسط محمود عزیزی به وی اهدا شد.

فیلم های ویدئویی مردم را با سینما آشتی می دهد
چنگیز جلیلوند نیز در مراسم بزرگداشتش گفت: باورم نمی‌شود چنین جشنواره‌ای در مازندران برگزار شود. امیدوارم فیلم‌های ویدئویی که ما آنها را دوبله می‌کنیم هرچه زودتر در سینماها به نمایش درآیند زیرا همانطور که می‌دانید سینمای ما روز به روز درحال کوچکتر شدن است.

وی در ادامه افزود: امیدوارم با نمایش فیلم‌های ویدئویی در سینماها مردم را به سمت سینما بکشانیم و آنها را با سینما آشتی دهیم.

جلیلوند گفت: از همه دست اندرکاران جشنواره تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند به آنها قدرت دهد تا هر سال این جشنواره را هرچه باشکوهتر برگزار کنند.

در این مراسم فرامرز قریبیان به روی صحنه آمد و لوح تقدیر را به چنگیز جلیلوند اهدا کرد و گفت: صدای جلیلوند مانند ۴۰ سال گذشته است افتخار می‌کنم که امشب جایزه او را من دادم.

برای تقدیر کمی زود بود
فاطمه گودرزی در مراسم بزرگداشتش در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم‌های ویدئویی گفت: شاید کمی زود بود تا برای من بزرگداشت گرفته شود زیرا فکر می‌کنم هنوز جوان و کودک این حرفه هستم.

وی در ادامه افزود: امروز با جرات می‌توانم بگویم که فرزند اساتیدی همچون جلیلوند و پورصمیمی هستم به همین دلیل تعجب کردم که برای من بزرگداشت گرفته شد.

گودرزی همچنین افزود: شاید به خاطر تعداد کارهایم بوده است به هرحال از هیات انتخاب و دست اندرکاران تشکر می‌کنم.

در این مراسم رویا تیموریان به روی صحنه آمد و لوح فاطمه گودرزی را تقدیم کرد. سیاوش طهمورثنیز در سخنانی گفت: به عنوان کسی که ۵۰ سال با عرصه هنر سر و کله زده است، از مسئولان خواهش می‌کنم کاری کنند که فیلم‌های ویدئویی از لوبیا و لواشک آلو جدا شود. جایگاه مشخصی داشته باشد و در سوپرمارکت کنار خرید نیم کیلو لوبیا یک فیلم نخریم.

همچنین در پایان برگزیدگان چهار بخش «محصولات ویدئویی»، «برترین موسسه ویدئو رسانه»، «مواد تبلیغی» و «طرح و ایده فیلمنامه» معرفی شدند.

برگزیده بهترین کیفیت عرضه محصولات ویدیوئی

امیر مداح مدیر آماده سازی نسخه مادر DVD(اتورینگ) برای فیلم «یه حبه قند»

برگزیده برترین موسسه ویدئو رسانه

موسسه پارس ویدئو به مدیریت محمود سلطانی

برگزیدگان بخش مواد تبلیغی و اطلاع رسانی دومین جشنواره بین المللی فیلم یاس
بخش عکس:
امید صالحی برای مجموعه عکس های فیلم آخرین نفر
مهسا طیب طاهر برای مجموعه عکس های فیلم گهواره
مهدی دلخواسته برای مجموعه عکس های فیلم عصر بارانی
بخش پوستر:
محسن اکلیون برای طراحی پوستر فیلم هیپنوتیزم
محسن جسور برای طراحی پوستر فیلم صدای پای باران
سپهر شکری برای طراحی پوستر فیلم آنچه گذشت
آنونس و عنوان بندی:
یاسر طالبی برای ساخت آنونس فیلم باد و برگ
رامین بهادری برای ساخت عنوان بندی فیلم لباسی برای خدمت
مهراب مشهدبان برای ساخت عنوان بندی فیلم سه ماهی
مهراب مشهد بان برای ساخت عنوان بندی فیلم چند روز بیشتر
برندگان بخش طرح وایده:

مرجان اشرفی زاده - علی اصغری برای طرح فیلنمامه بانوی سمبوک

مهرداد غفار زاده – اکبر روح برای طرح فیلنامه روزهای مرد مرده

مهدی بوستانی شهر بابکی برای طرح فیلنامه پیوند

محمد مُنعم برای طرح اقتباسی فیلم نامه برهوت

مسعود رایگان، محمود عزیزی، پوران درخشنده، مهران احمدی، سیاوش طهمورث، جابر قاسمعلی، لیلا بلوکات، رویا تیموریان، سعید پورصمیمی، فاطمه گودرزی، چنگیز جلیلوند، آرش معیریان، سیامک زمردی مطلق، حسین مسافر آستانه، مجید مولایی از دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز