خبرگزاری کار ایران

با امضای نامه؛

نوازندگان ارکستر سمفونیک از انتخاب شهرداد روحانی به وزیر ارشاد شکایت کردند/نارضایتی شورای فنی ارکسترها

انتخاب شهرداد روحانی به عنوان رهبر دایم ارکستر سمفونیک؛ نامه اعتراضی 50 نوازنده به علی جنتی و نارضایتی شورای فنی از اقدام مدیرعامل بنیاد رودکی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پنجاه نوازنده ارکستر سمفونیک تهران طی نامه‌ای به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتخاب شهرداد روحانی به عنوان «رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران» اعتراض کردند.

چندی پیش علی اکبر صفی پور (مدیرعامل بنیاد رودکی) طی یک نشست خبری شهرداد روحانی را به عنوان رهبر دایم ارکستر سمفونیک تهران معرفی کرد اما شنیده می‌شود که برخی اعضای شورای فنی ارکستر از این اقدام مدیرعامل بنیاد رودکی ناراضی‌اند و اقدام او را غیر حرفه‌ای می‌دانند. 

طبق شنیده‌های خبرنگار ایلنا؛ انتخاب شهرداد روحانی بدون مشورت با اعضای شورای فنی باعث شده تا نارضایتی‌هایی برای اعضای این شورا ایجاد شود و در نتیجه بیش از یک ماه است که جلسه‌های این شورا تشکیل نشده است.

از سوی دیگر در طی دو کنسرت اخیر ارکستر سمفونیک تهران با رهبری شهرداد روحانی؛ نوازندگان معترض ارکستر را همراهی نکردند که اکثرا از نوازندگان با سابقه‌‌ی ارکستر سمفونیک تهران هستند.

همچنینی شنیده می‌شود علی اکبر صفی‌پور بدون مشورت با اعضای شورای فنی ارکسترها دست به انتخاب روحانی زده که موجبات نارضایتی اعضای شورا از جمله محمد سعید شریفیان، حمیدرضا نوربخش و فریدون شهبازیان را فراهم آورده است.

کد خبر : ۴۰۸۵۸۲