خبرگزاری کار ایران

«اکبر رادی» روی پرده جان می‌گیرد

مسئول فیم‌تئاترهای پردیس چارسو از اکران فیلم تئاتر «روزنه آبی» نوشته اکبر رادی خبر داد.

عباس غفاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از اکران فیم تئاتر «روزنه آبی» به عنوان برنامه بعدی شنبه‌های فیلم تئاتر چارسو خبر داد و گفت: به دلیل تعطیل بودن شنبه هفته پیش رو به دلیل شهادت امام جعفر صادق(ع)، این فیلم تئاتر شنبه بعد از آن یعنی شانزدهم مرداد اکران می‌شود.

غفاری «جمعه‌کشی» اسماعیل خلج را دیگر فیلم تئاتر ایرانی این فصل خواند و گفت: قرار بود این فیلم تئاتر در شنبه‌ای که گذشت اکران شود اما به دلیل اشکال‌های فنی این اتفاق نیفتاد. فیلمی که ما از این تئاتر پیدا کردیم خوب بود اما زمان تبدیل، کیفیتش افت کرد. البته در تلاشیم این مشکل را برطرف کنیم.

 مسئول فیم‌تئاترهای پردیس چارسو درباره فیلم تئاترهای خارجی با محوریت شکسپیر که قرار است در برنامه فصل تابستان پخش شود، گفت: قرار بود این فیلم‌ها زیرنویس شود اما هنوز کسی که قول آن را داده به ما تحویل نداده است. البته زیرنویس کردن این تئاترها سخت است چون ادبیات شکسپیر سخت است. می‌ترسیم زیرنویس‌ها خوب نباشد؛ باید معتبر باشد.

غفاری یادآور شد: چون متن نمایشنامه‌های شکسپیر در ایران چاپ شده، ممکن است از همین ترجمه‌ها برای زیرنویس استفاده کنیم. مثل ترجمه‌ای که «داریوش آشوری» روی «مکبث» انجام داده و خیلی خوب است.

او با اشاره به اهمیت جنبه آموزشی پخش این فیلم تئاترها به ویژه برای دانشجویان، گفت: در پخش فیلم تئاترها تلاش می‌کنیم جنبه آموزشی حفظ شده، کیفت کارها افت نکند و درضمن تا حد امکان مجبور به سانسور هم نشویم.

غفاری با تاکید بر اینکه با احتیاط پیش می‌رویم تا کیفیتی که دوست داریم به مخاطبان ارائه دهیم، گفت: نگاهی که از سمت کارگردان‌های این تئاترهای قدیمی به متن شده، جنبه آموزشی پخش این فیلم‌تئاترها و تاریخ نگارانه این کار برای ما بسیار مهم است و در تلاشیم این موارد در کار مدنظر قرار بگیرد.

کد خبر : ۳۹۴۴۰۲