خبرگزاری کار ایران

«نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران» نقد می‌شود

کتاب «نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران» چهارشنبه (۳۰ تیرماه) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب نقد می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با همکاری فصلنامه نقد کتاب هنر برگزار می‌شود توکا ملکی، سجاد باغبان، بهنام کامرانی، جواد مجابی و حسن حامدی درباره کتاب «نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران» سخنرانی می‌کنند.

این کتاب که ابتدای سال ۱۳۹۵ به همت نشر پیکره در دو جلد منتشر شده است، به معرفی هنرمندان و مهم‌ترین جریان‌های هنر تجسمی ایران از تأسیس دانشکده هنرهای زیبا در اوایل قرن حاضر تا دوسالانه‌های نقاشی و مجسمه‌سازی تهران در دهه‌ ۱۳۷۰ اختصاص دارد.

کتاب «نود سال نوآوری در هنر تجسمی ایران» که آن را دانش‌نامه‌ای جامع در موضوع مورد بحث می‌توان قلمداد کرد، در جلد نخست با رویکردی تاریخ‌نگارانه به مباحث و جریان‌هایی چون سرچشمه‌ نوگرایی در نقاشی ایران، دوسالانه‌های پنج‌گانه‌ تهران از سال ۱۳۳۷ تا سال ۱۳۴۵، هنرمندان ایرانی-ارمنی، تأسیس گالری‌های تهران، نقاشی انقلاب و جنگ در دهه‌ ۱۳۶۰ و دوسالانه‌های پس از انقلاب می‌پردازد.

جلد دوم نیز در مدخل‌های مجزا، به شرح مختصری از زندگی و ویژگی‌های بارز آثار نقاشان مدرن ایرانی اختصاص دارد. همچنین در این مجلد، از هر نقاش یک اثر رنگی به چاپ رسیده است.

نقد و بررسی کتاب «نود سال نوآوری درهنر تجسمی ایران» ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۹۲۲۶۲