خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

میزان فروش فیلم‌ها پارسال عالی بود؛ امسال متوسط است

رئیس انجمن سینماداران معتقد است که میزان فروش فیلم‌ها امسال متوسط بوده است.

محمد قاصد اشرفی (رئیس انجمن سینماداران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به میزان فروش فیلم‌ها در سال جاری می‌گوید: وضعیت فروش فیلم‌ها و استقبال مخاطبان بد نیست اما نسبت به سال گذشته کمی افت داشته است و اما این افت خیلی محسوس نیست.

 وی ادامه داد: خارج شدن فیلم‌های پرفروش از چرخه اکران و همچنین حمایت نکردن صداوسیما از فیلم‌ها و تبلیغ نشدن آنها در شبکه‌های تلویزیونی باعث شده تا میزان فروش فیلم‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد.

 اشرفی با اشاره به اجرای طرح افطار تا سحر می‌گوید: انتظاری که از طرح افطار تا سحر داشتیم تقریبا برآورد شده است و فروش در مجموع متوسط است. طرح افطار تا سحر طرح خیلی خوبی بود ولی ما انتظار داشتیم که استقبال خیلی بیشتر از سالهای قبل باشد اما اینگونه نشد.

وی افزود: با تصمیمی که شورای صنفی نمایش گرفت و اجازه داد تا فیلمهای با مخاطب در سانسهای غیرموظف اکران شوند و همچنین اکران فیلم‌هایی همچون عادت نمی‌کنیم و ننه قلی باعث شد؛ بعد از افطار مخاطبان بیستری به سالن‌ها بیایند.

 اشرفی افزود: هرچند میزان فروش فیلم‌ها و استقبال مخاطبان نسبت به سال گذشته افت کرده است اما وضعیت اصلا نا‌امید کننده نیست و رضایت‌بخش است و شاهد رکود در سینما نیستیم.

کد خبر : ۳۸۱۹۳۳