خبرگزاری کار ایران

سریال «تاریکی شب روشنایی روز» بعداز ماه رمضان کلید می‌خورد

مجموعه تلویزیونی «تاریکی شب روشنایی روز» به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم زاده اصل بعد از ماه مبارک رمضان کلید می‌خورد.

به گزارش ایلنا، حجت قاسم‌زاده اصل نویسنده و کارگردان سریال «تاریکی شب، روشنایی روز» با اعلام خبر کلید خوردن این اثر نمایشی بعد از ایام ماه مبارک رمضان گفت: فیلمنامه این سریال کامل شده است و در حال حاضر در مرحله پیش تولید هستیم.

او ادامه داد: عوامل اصلی پشت صحنه انتخاب شده‌اند و همچنین به بررسی برخی از بازیگران برای نقش‌ها می‌پردازیم که هنوز به انتخاب قطعی در این باره نرسیده‌ایم.

قاسم‌زاده اصل درباره ویژگی‌های این سریال توضیح داد: داستان سریال «تاریکی شب روشنایی روز» دو مقطع زمانی اکنون و دهه ۵۰ اتفاق می افتد. البته نسبت این دو یکسان نیست بلکه بیش از ۷۰ درصد از قصه در زمان حال روایت می‌شود و ۳۰ درصد ماجرا در گذشته رخ می‌دهد. در بخش‌های تاریخی همچنین نیاز به بازسازی موقعیت‌ها و صحنه‌ها داریم که کار طراح صحنه و لباس را سخت می‌کند.

کارگردان سریال «یادآوری» در پاسخ به این که آیا برای بازسازی موقعیت‌های تاریخی به سراغ دکورزنی نیز خواهند رفت یا خیر، گفت: ما برای این اتفاق از فضاهای موجود با حذف المان‌های امروزی استفاده خواهیم کرد تا موقعیت‌ها واقعی به نظر آیند.

داستان این سریال که تهیه کنندگی آن را محمد هاشمی اصل برعهده دارد، در دو برهه زمانی امروز و گذشته اتفاق می افتد، داستان درباره زندگی بهنام طریقت است که جریان روزمره حیاتش از مدار عادی خارج می‌شود. او مجبور است جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا  کند و...

سریال «تاریکی شب روشنایی روز» در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به قلم حجت قاسم‌زاده اصل در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی به نگارش درآمده است.

عوامل پشت دوربین این سریال عبارتند از مدیر تصویربرداری: سهیل نوروزی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح گریم: ایمان امیدواری، مدیر صدابرداری: منصور شهبازی، مدیر تولید: بهزاد هاشمی، برنامه ریز: مجیدرضا فاضلی، دستیار برنامه‌ریز: عارفه رشیدی، دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی، مدیر تدارکات: امیر یمینی.

کد خبر : ۳۸۰۸۹۱