خبرگزاری کار ایران

بازیگر سینما و تلویزیون:

مسجد تجلی‌گاه هنر اسلامی است

مهدی امینی‌خواه، مسجد را تجلی‌گاه هنر اسلامی دانست و گفت: اعتقاد راسخ جامعه ایرانی و احترام خاصی که آنان به مسجد دارند سبب شده است مسجد همواره صحنه‌ای برای خلق زیباترین هنرهای ایرانی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مهدی امینی‌خواه (بازیگر سینما و تلویزیون)، حضور در مسجد را یکی از راه‌های تقویت فرهنگ ایرانی-اسلامی دانست و گفت: همواره مسجد در بین ایرانیان مکانی مقدس و پایگاهی مستحکم بوده است.

وی افزود: همه ایرانیان وقتی زندگی خود را واکاوی می‌کنند، قطعاً به نام مسجد و تأثیر آن روی شخصیت و منش خود می‌رسند. این مکان مقدس و قابل احترام، جایگاهی سست‌نشدنی در فرهنگ و باورهای جامعه ایرانی داشته و دارد.

امینی‌خواه ادامه داد: دین همواره در بطن زندگی ایرانی بوده و نقش بسزایی در پرورش شخصیت افراد داشته است. از سوی دیگر مسجد نه فقط مکانی برای عبادت و انجام فرایضی مانند نمازجماعت و برپایی عزاداری و برگزاری جشن‌های دینی، بلکه به عنوان پایگاه اجتماعی جامعه ایرانی همواره نقش بی‌نظیر خود را ایفا کرده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه مسجد را تجلی‌گاه هنر اسلامی نامید و بیان داشت: اعتقاد راسخ جامعه ایرانی و احترام خاصی که آنان به مسجد دارند سبب شده است مسجد همواره صحنه‌ای برای خلق زیباترین هنرهای ایرانی باشد که در این میان نقاشی، تصویرگری و معماری بارزترین هنرهای بکار رفته در ساخت مساجدند.

وی تصریح کرد: امروزه نیز باید برنامه‌های هنری را به فعالیت‌های مسجد اضافه کرد. برگزاری کلاس‌هایی مانند داستان‌نویسی و نقاشی و حتی تئوری بازیگری در مساجد هم زمینه‌ساز رونق بیشتر این مکان مقدس و حضور فعال جوانان است و هم می‌تواند هنر را با باورهای دینی گره بزند و از این طریق تأثیر بی‌نظیری در جامعه به جا بگذارد.

امینی‌خواه ادامه داد: سینما به معنای خاص و هنر نمایشی به معنای عام نیز می‌توانند با محوریت مسجد آثار بسیار خوب و با کیفیتی را تولید کنند؛ آثاری که در آن علاوه بر ترویج مفاهیم دینی و درون‌مایه مذهبی با محوریت مسجد، به لحاظ فنی نیز در بالاترین سطح قرار داشته باشند.

این بازیگر در پایان حضور در اماکن مقدس و مسجد را از خاطرات وصف‌ناشدنی خود عنوان کرد و گفت: همواره از حضور در این مکان‌های مقدس و همچنین شرکت مراسم مذهبی حس خوبی داشته‌ام.

کد خبر : ۳۷۴۷۶۳