خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای صنفی نمایش:

حذف عنوان اکران عید فطر از برنامه نمایش فیلم‌ها

غلامرضا فرجی می‌گوید که دیگر عنوانی به نام اکران ویژه عید فطر در سینمای ایران وجود ندارد.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب گفت: در آیین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش در سال ۹۵ شرایط به شکلی تعریف شده که فیلم‌ها پشت سرهم و براساس برنامه از پیش اعلام شده؛ اکران می‌شوند.

 وی ادامه داد: دیگر تعریفی برای عید فطر یا ماه رمضان نداریم و اینکه مثلا در قرارداد ذکر شود "فیلم ویژه برای اکران عید فطر" وجود ندارد. کسی هم نمی‌تواند در قرارداد ذکر کند مثلا فلان فیلم؛ برنامه اکران ویژه عید فطر است.

 فرجی در پاسخ به این سوال که در سال‌های قبل به فیلم‌های اکران عید فطر امتیازات خوبی داده می‌شد، گفت: این امتیازات امسال نیز وجود دارد به شکلی که اگر فیلمی در ماه رمضان اکران شود و اگر تعداد ۴ هفته اکران فیلم را در ماه رمضان تکمیل کند، دو هفته آن محاسبه نمی‌شود و می‌تواند دو هفته دیگر اضافه اکران شود.

 وی درباره اعتراض و اختلافی که بین پردیس‌های سینمایی و شورای صنفی نمایش بوجود آمده، گفت: اختلافی وجود ندارد. ما با پردیس‌های سینمایی یک جلسه حضوری برگزار کردیم تا کار‌ها هماهنگ پیش برود. در زمان اکران نیز براساس آیین‌نامه شورای صنفی نمایش که به تایید اصناف رسیده؛ عمل می‌شود.

 فرجی درباره اکران فیلم لانتوری نیز گفت: پخش‌کننده فیلم لانتوری اصلا قراردادی برای اکران و نمایش به شورای صنفی نمایش برای ماه رمضان و عید فطر ارائه نکرده است.

کد خبر : ۳۶۹۹۹۶