خبرگزاری کار ایران

در مراسم افتتاحیه غرفه روسیه مطرح شد؛

معرفی کتاب‌های کودک و نوجوان روسیه در نمایشگاه کتاب

افتتاحیه غرفه روسیه به عنوان میهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران؛ امروز 15 اردیبهشت‌ماه در سالن بین‌الملل شهر آفتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این مراسم سرگی وادینیویچ کائیکین (رئیس نمایشگاه کتاب مسکو) با ابراز خرسندی از اینکه میهمان ویژه نمایشگاه کتاب هستیم؛ گفت: در واقع حضور ما در این نمایشگاه به عنوان ادامه همکاری‌هایمان با ایران است. در نمایشگاه کتاب سن‌پترزبورگ ایران حضور پررنگی داشت و ما امیدواریم حضور روسیه در نمایشگاه کتاب تهران قدم بعدی همکاری‌های ایران و روسیه باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های غرفه روسیه بیان کرد: در چارچوب معرفی کتاب‌ها؛ غرفه روسیه کتاب‌های ادبی و کتاب‌های کودک و نوجوان را معرفی می‌کند و همچنین ادبیات معاصر روسیه و آثار فنی و تکنیکی. البته ادبیات روسیه بسیار گسترده است و علاقه‌مندان به ادبیات روس در ایران زیاد هستند.

او ادامه داد: در غرفه روسیه؛ کتاب کودکان و کتاب‌هایی درخصوص آموزش زبان روسی را عرضه کردیم البته بخش مرکزی غرفه ما متعلق به جمهوری تاتارستان است.

رئیس نمایشگاه کتاب مسکو با بیان اینکه بیش از 60 برنامه داریم که شامل برنامه‌های بسیار غنی است؛ گفت: یکی از این برنامه‌ها ملاقات با نویسندگان روس است. همچنین برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کودکان داریم. البته بخش بزرگی از برنامه‌های ما معرفی فرهنگ روسیه به بازدیدکنندگان است. از شما دعوت می‌کنیم که در غرفه ما حضور پیدا کنید.

پس از او؛ رضا نوعی (مسئول بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب) گفت: روابط نمایشگاهی ما با روسیه عمری طولانی دارد و هر سال در نمایشگاه کتاب روسیه شرکت می‌کنیم و سال گذشته نیز به عنوان میهمان ویژه حضور داشتیم. ما در آن برنامه 19 نویسنده دعوت کردیم که امسال روسیه تعداد بیشتری نویسنده دعوت کرده است که ما از آنها تشکر می‌کنیم.

وی افزود: امیدوارم برنامه‌هایی که در طول این مدت با حضور نویسندگان روس برگزار می‌شود؛ نتایج خوبی داشته باشد.

بعد از او آبتین گلکار (مدرس ادبیات روس و مترجم) بیان کرد: بسیار خوشحالم که به عنوان نماینده‌ای از جامعه ادبی ایران در این برنامه حضور دارم. در ایران علاقه زیادی به ادبیات و زبان روسی وجود دارد. در 10 دانشگاه ایران گروه زبان و ادبیات روسی وجود دارد و هر ساله بیش از 200 دانشجو می‌پذیرد.

او افزود: به همین جهت است که ترویج گسترش این فعالیت‌ها برای ما حائز اهمیت است. ما امیدواریم که شرکت طرفین در این نمایشگاه‌ها عامل مهمی برای توسعه همکاری‌های بین دو کشور باشد.

کد خبر : ۳۶۷۸۱۴