خبرگزاری کار ایران

حضور احمد آرام با یک مجموعه داستان در نمایشگاه کتاب

نشر نیماژ مجموعه داستان جدیدی از احمد آرام را به نمایشگاه کتاب بیست‌ونهم می‌آورد.

احمد آرام درباره‌ی مجموعه داستان «بیدار شدن در ساعت نمی‌دانم چند» که در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایران ارائه می‌شود به خبرنگار ایلنا، گفت: مجموعه داستان « بیدار شدن در ساعت نمی‌دانم چند» که نام آن از یکی از داستان‌های کتاب وام گرفته شده؛ شامل هفت داستان کوتاه به نام‌های «قبرستان دریایی»، «آرسا»، «اگه تکونم بدی بیدار می‌شم»، «وازریک مرده است»، «نقل سفید»، «من، مارلا و راسپوتین» و «بیدار شدن در ساعت نمی‌دانم چند» است. این داستان‌ها مستقل و جداگانه هستند و تقریبا در همان فضای کارهای قبلی ولی با رویکرد تازه‌ای از تکنیک روایت و اضافه شدن شخصیت‌های جدید که پیش از آن در داستان‌های دیگر دیده نشده و تازگی دارد، نگارش شده‌اند.

این نویسنده افزود: اغلب داستان‌ها در فضای جنوب اتفاق می‌افتد ولی سعی شده فضا منطبق با زندگی امروزی و زبان حال تطبیق داده شود و زبان نوشتاری دیالوگ‌ها و متن هم همان زبان متداول مردم جامعه است. در واقع سعی شده تا نگاه به زندگی نسل جدید در متن داستان احساس شود. تمام روایت‌ها نیز در همان فضایی به تصویر کشیده می‌شود که معمولا در کارهای قبلی من هم دیده می‌شود.

به گفته‌ی آرام مجموعه داستان « بیدار شدن در ساعت نمی‌دانم چند» هیچ اصلاحیه‌‌ای نخورده و ظرف چند ماه هم مجوز انتشار گرفته است.

احمد آرام متولد ۱۳۳۰ بوشهر است. آثار داستانی مانند «غریبه در بخار نمک« (برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ی یلدا و بهترین کتاب سال استان فارس)، «مرده‌ای که حالش خوب است»، «آن‌ها چه کسانی بودند؟»، «به چشم‌های هم خیره شده بودیم» و «همین حالا داشتم چیزی می‌گفتم» بخشی از کارنامه‌ی ادبی او هستند.

کد خبر : ۳۶۵۰۰۹