خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

برای حل مشکل ممنوع التصویرها در حال رایزنی هستیم

علی اصغر پورمحمدی نسبت به انتقادات اخیر عزت‌الله ضرغامی (رئیس پیشین سازمان صداوسیما) و نیز پاسخ مدیر شبکه 4 سیما به وی واکنش نشان داد.

علی اصغر پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به دوره مدیریت خود در صداوسیما در زمان ریاست ضرغامی، گفت: من همه حرف‌های آقای امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند که در نامه‌ای خطاب به آقای ضرغامی مسائلی را مطرح کرده بود، قبول ندارم.

معاون سیما تصریح کرد: وقتی می‌خواهیم چیزی را نقد کنیم نقدمان باید اولاً درست و ثانیاً دلسوزانه باشد.

پورمحمدی با اشاره به مدیریت خود در صداوسیما در دوره ریاست آقای ضرغامی بر این سازمان، یادآور شد: معتقدم آقای ضرغامی در تلویزیون زحمت زیادی کشیدند.

او با تاکید بر اینکه ضرغامی در دوره ریاست خود بر صداوسیما کارهای زیادی کرده است، گفت: هرکسی در کار و مدیریت،‌ روش‌های مخصوص به خود را دارد.

پورمحمدی همچنین با اشاره به یکی از نقدهای مطرح شده ازسوی ضرغامی به مدیریت فعلی این سازمان مبنی بر ادغام بیش از حد شبکه‌های تلویزیونی، تصریح کرد: ادغام شبکه‌ها بیش از این ادامه پیدا نخواهد کرد.

معاون سیما همچنین شایعه‌ی اختلاف‌نظر خود با رئیس فعلی سازمان صداوسیما را رد کرده و گفت: با محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما از حدود سال ۷۰ دوست هستیم و هیچ اختلاف نظری باهم نداریم.

پورمحمدی با بیان اینکه سرافراز؛ رئیس و من؛ معاون او هستم، ادامه داد: اگر هم دیدگاه مخالفی باشد، باید در روش و کار هماهنگ بود تا درنهایت اجزای یک سیستم با کل آن هماهنگ باشد.

معاون سیما با اشاره به بازگشت مجریان ممنوع‌الکار و ممنوع‌التصویرها به صداوسیما به خبرنگار ایلنا گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات همه اینها حل شود چون به ما مربوط نیست؛ به نهادهای خارج از سازمان مربوط است.

پورمحمدی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت؛ اضافه کرد: ممنوع‌الکاری برخی از مجری‌ها به دلیل مشکلاتی خارج از حوزه تلویزیون و تصویر بود که به این رسانه ربطی ندارد؛ ما نیز درحال مذاکره و گفت‌وگو هستیم تا مشکلات ممنوع‌التصویری آنها حل شود.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا، مبنی بر نحوه اختصاص بودجه به سریال‌های درجه کیفی (الف) توضیح داد: استانداردهای معینی برای این کار وجود دارد اما مشکل اصلی درحال حاضر این است که هیچ بودجه‌ای برای سریال‌های الف در تلویزیون ندرایم.

پورمحمدی با تاکید بر حمایت از استعدادهای جدید برای ورود به تلویزیون و رشد آنها در صداوسیما، گفت: برنامه استعدادیابی در بخش‌های مختلف مانند گزارش‌گری، مجری‌گری و دوبله در تلویزیون شروع شده است.

کد خبر : ۳۶۴۶۱۵