خبرگزاری کار ایران

کارگردان نمایش سال ثانیه:

تور تئاتر را در شهرستان‌ها متوقف کرده‌ایم

حمید پورآذری، کارگردان تئاتر «سال ثانیه» با اشاره به تصمیم برگزاری تور ایران برای این نمایش، گفت: اجرای نمایش «سال ثانیه» در شهرهای دیگر ایران فعلاً ممکن نیست.

حمید پورآذری در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: تور این تئاتر را در شهرستان‌ها فعلاً متوقف کرده‌ایم زیرا اجرای آن به ارزیابی‌های زیادی دارد.

او اجرای این کار در دیگر شهرها را نیازمند پیش‌بینی از سن و فضای اجرا و فراهم آمدن امکاناتی خاص دانست و گفت: همین جمع و وصل کردن وسایل دکور و صحنه؛ پروسه زمان‌بری است. صحنه را باید بسازیم و باید بتوانیم وسایل را از تهران به شهر موردنظر ببریم به اینها هزینه اقامت و حمل و نقل را هم اضافه کنید.

پورآذری که پاییز سال گذشته نمایش «سال ثانیه» را در زمین تنیس کاخ موزه سعدآباد در قالب اجرای عمومی به صحنه برد و این اثر را در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز اجرا کرد، با تاکید بر اینکه نمی‌دانم چقدر برپایی این تور مقرون به‌صرفه است، گفت: اجرای تور ایران برای نمایش «سال ثانیه» از آرزوهای من است.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه فعلاً کار جدیدی را در دست ندارم، خاطرنشان کرد: این کار نکردن دلایل زیادی دارد که بعضی‌هایش منطقی است و بعضی دیگر غیرمنطقی.

پورآذری توضیح داد: راستش فکر می‌کنم برای شروع کار جدید باید چیزی در من به وجود بیاید؛ این روزها مدام به خودم پیشنهادهای مختلف می‌دهم و همان‌ها را هم رد می‌کنم.

او یادآور شد: هنوز ایده‌ای منسجم و قطعی ندارم؛ بنابراین، قطعاً اجرای بعدی‌ام خیلی طول می‌کشد.

سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» با تاکید بر اینکه سعی می‌کنم آرزوهایم را پیدا کنم، گفت: در طول این هشت سال که متفاوت‌تر از قبل کار تئاتر می‌کنم، هیچ‌وقت مانع بیرونی برای اجرا نداشته‌ام؛ البته گاهی مشکلاتی وجود داشته و سخت هم بوده اما راهش را همیشه پیدا کرده‌ام.

پورآذری تصریح کرد: وقتی به کاری که می‌خواهم برسم، آن را انجام هم می‌دهم؛ در واقع مهم‌ترین و سخت‌ترین مرحله کار برایم رسیدن به ایده است.

کد خبر : ۳۶۳۷۲۸