خبرگزاری کار ایران

مسابقه تخصصى میکس با حضور یک موزیسین عالى‌رتبه خارجى

مجموعه «شهر صداى پارسیان» با همکارى شرکت «پسکو» و سایت «موسیقى ما» و با حضور یک موزیسین عالى‌رتبه خارجى، براى اولین بار در ایران مسابقه تخصصى میکس برگزار مى‌کند.

به گزارش ایلنا؛ مسابقه تخصصى میکس قرار است براى ارزیابى توانایى میکس‌کننده‌ها در هر سطحى، در کل کشور برگزار شود که داورى آن برعهده Brian Nevin، اُرُد انزابى‌پور، آرش پاکزاد و امیر تفرشى است.

آیدین الفت (مدیر برگزارى این مسابقه) درباره این مسابقه مى‌گوید: متأسفانه در کشورمان در زمینه میکس چندگانگى نظر وجود دارد و هنوز از این موضوع تصورات درستى جا نیفتاده است. ما براى اینکه توانایى افراد میکس‌کننده را ارزیابى کنیم، مسابقه‌اى ترتیب داده‌ایم تا بتوانیم کیفیت میکس آثار را مشخص کنیم. متأسفانه مسابقات تخصصى در ایران کمتر برگزار می‌شود؛ به‌ویژه در زمینه موسیقى و مسائل فنى موسیقى و این اولین بار است که در ایران یک مسابقه تخصصى به این شکل برگزار می‌شود که مطمئناً به فرهنگى که ما در زمینه موسیقی آکادمیک دنبال می‌کنیم، کمک خواهد کرد.

آیدین الفت صدابردار موسیقی و مدیرعامل مجموعه «شهر صداى پارسیان» همچنین از برگزاری یک ورک‌شاپ تخصصی با حضور برایان نوین خبر می‌دهد و مى‌گوید: ما از آقای «نِوین» دعوت کرده‌ایم تا اواسط اردیبهشت به ایران آمده و ضمن داوری این مسابقه، یک ورک‌شاپ تخصصی نیز در روزهای 9 تا 13 اردیبهشت در زمینه میکس و مسترینگ برگزار کند. ایشان یکی از آدم‌های شناخته‌شده در سطح جهانی است که رزومه بسیار خوبى در بیش از چهارصد اثر موسیقایى دارد و در انتشار آلبوم‌هاى متعدد پلاتینیوم و گولد (پرفروش در سطح جهانی) مشارکت داشته است.

طبق ضوابط این مسابقه، داوطلبان باید تا اول اردیبهشت‌ماه آثارشان را تنها از طریق ایمیل به آدرس پست الکترونیکی mix-competition@sound-city.ir ارسال کنند و بعد از آن داورى‌ها آغاز می‌شود و ظرف 15 روز، یعنى در تاریخ ١٥ اردیبهشت‌ماه، نتایج اعلام و مراسم اهداى جوایز و معرفى آثار برگزیده، برگزار می‌شود.

الفت درباره آثار برگزیده در این مسابقه مى‌گوید: به برندگان در دو رشته موسیقی آکوستیک و الکترونیک، علاوه بر جایزه، لوح‌های تقدیری با امضای داوران اهدا خواهد شد.

این مسابقه در دو بخش مجزاى موسیقى آکوستیک و الکترونیک (EDM) برگزار و داورى مى‌شود که جایزه نفر برتر بخش آکوستیک یک‌جفت بلندگوى مانیتور «PreSonus E5» و جایزه نفر برتر بخش الکترونیک یک دستگاه «Novation Launchpad» خواهد بود.

شرایط آثار ارسالى از این قرار است:

1- هر نفر تنها مى‌تواند یک اثر را ارسال کند. امکان شرکت در هر دو سبک براى یک نفر وجود ندارد.

2- مدت زمان هر اثر باید کمتر از 10 دقیقه باشد.

3- اثر باید داراى خواننده ایرانى (با هر سبک و با هر زبانى) باشد. اثر بى‌کلام در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.

4- میکس‌کننده باید ایرانى و مقیم یکى از شهرها یا شهرستان‌هاى ایران باشد.

5- ذکر نام، نام خانوادگى، مشخصات فردى (نام پدر، محل و سال تولد، کدپستی و شماره ملى)، آدرس و تلفن محل سکونت، آدرس و تلفن محل کار، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل میکس‌کننده اثر در متن ایمیل ارسالى الزامى است.

6- ذکر نام و نام خانوادگى، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازندگان، خواننده، صدابردار در متن ایمیل ارسالى اثر الزامى است.

7- در مورد میکس‌هایى که به مرحله نهایى رسیده‌اند، ارائه اصل ترک‌هاى خام الزامى است.

8- اثر باید با فرمت «MP3» با BitRate ٣٢٠ کیلوبیت بر ثانیه و Sample Rate ٤٤/١ کیلو هرتز ارسال شود.

9- این مسابقه، مسابقه مسترینگ نیست. لذا ارائه اثر با سطح دامنه بالاتر الزاماً امتیاز محسوب نخواهد شد و نیازى به مستر کردن اثر نیست.

10- آثار تنها باید از طریق ایمیل به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال شوند: mix-competition@sound-city.ir

کد خبر : ۳۶۱۲۶۳