خبرگزاری کار ایران

یک مجموعه از فرحناز علیزاده منتشر می‌شود

فرحناز علیزاده (نویسنده و منتقد) مجموعه داستانش را توسط نشر مروارید در بازار کتاب عرضه می‌کند.

فرحناز علیزاده (نویسنده و منتقد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در اشاره به مجموعه داستان جدید خود بیان کرد: این مجموعه هم‌اکنون توسط نشر مروارید در حال آماده‌سازی است و هنوز برای دریافت مجوز، به وزارت ارشاد فرستاده نشده است.

وی ادامه داد: این مجموعه دارای چهارده داستان است که قبلاً ویراستاری شده و اکنون در مرحله‌ی صفحه‌بندی است. چون می‌خواستم کتاب جدیدم را بنویسم؛ تصمیم گرفتم این داستان‌ها را در قالب یک مجموعه منتشر کنم تا با فراغ بال بیشتری به نگارش کتاب جدیدم بپردازم.

این نویسنده با اشاره به اینکه ژانر داستان‌های این مجموعه مختلف است، افزود: این چهارده داستان در ژانرهای مختلفی نوشته شده است. معتقدم مجموعه داستان باید در ژانرهای گوناگون نوشته شود. حتی در این مجموعه چند داستان دارم که از نگاه یک مرد نوشته شده و از زبان و لحنِ مردانه برای نگارش آن استفاده کرده‌ام. اسم این مجموعه در ابتدا قرار بود‌ «کدامیک مرده‌تریم» باشد که طی صحبت‌هایی قرار است نام آن تغییر کند. تا مرحله‌ای که کتاب به چاپ می‌رسد معلوم نیست چه اتفاق‌هایی می‌افتد و چند داستان از آن حذف می‌شود.

علیزاده در ادامه اظهار داشت: بعد از انتشار کارِ دومم توسط نشر قطره، تعدادی داستان‌ها در آن مجموعه مجوز نگرفت. دلم می‌خواست این داستان‌ها را در زمانی مناسب‌تر منتشر کنم. از آن زمان تاکنون من چهل داستان کوتاه نوشتم که تنها چهارده عدد از این داستان‌ها را در این مجموعه منتشر می‌کنم.

وی در رابطه با کار دیگری که در دست نگارش دارد؛ بیان کرد: درس‌گفتارهایی از عناصر داستان را در دست نگارش دارم. این کتاب را به اصرار شاگردانم در کارگاه‌های داستان‌نویسی به نگارش درآوردم. این کتاب در واقع چکیده‌ی کتاب‌هایی که خواندم و درس‌هایی است که گرفته‌ام. در زمینه‌ی داستان، مطالعاتی داشتم و خودم هم دیدگاه‌هایی را به آن‌ها افزودم.

این نویسنده افزود: برای انتشار این کتاب با نشر گل آذین صحبت کرده‌ام و ناشر از من خواسته که کتاب را تا آخر خرداد ماه تحویل دهم. در حال حاضر درس‌هایی را که سرِ کلاس داده بودم؛ می‌نویسم. برخی از این درس‌ها را به صورت جزوه درآورده بودم و در کلاس به شاگردانم می‌دادم. اما بعد فکر کردم که این جزوه‌ها می‌تواند یک کتاب باشد.

علیزاده در پایان سخنان خود گفت: هنوز تعدادی داستان برای انتشار دارم، اما هنوز ناشر آن را پیدا نکرده‌ام. امیدوارم به زودی بتوانم کار را با ناشری شروع کنم و مجموعه داستانم را منتشر کنم. امسال می‌خواهم کمی کارِ برگزاریِ نشست‌های نقد و بررسی را سبک کنم و بیشتر به کارِ اصلی‌ام که نگارش داستان است بپردازم.

کد خبر : ۳۵۹۸۳۴