خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سینمایی:

استقلال بخش بین‌الملل فیلم فجر آرزویم بود/ امید به بخش دارالفنون

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ماه با حضور در پردیس سینمایی چارسو از کاخ جشنواره بازدید کرد.

به گزارش ایلنا؛ در این دیدار که در فضایی صمیمانه برگزار شد، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار بازدید از کاخ جشنواره، گزارش رضا میرکریمی دبیر جشنواره و سایر مدیران درباره روند پیشرفت کارها را شنید.

ایوبی در پایان این دیدار سه ساعته پس از تبریک فرا رسیدن سال نو و ابراز رضایت از  اقدامات صورت گرفته، گفت: بخش عمده‌ای از اهالی رسانه و سینماگران باور ندارند که ما می‌توانیم جشنواره بین المللی برگزار کنیم. پس از پایان جشنواره پارسال تحلیل ها و نقدها بر این موضوع متمرکز بود که آنچه اتفاق افتاد، تجربه موفقی نبود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آقای میرکریمی فیلمسازی است که به نظرم به دلیل داشتن ایده های نو و جذاب، هیچ وقت پیر نمی‌شود. حضور او در این جشنواره باعث شکل گرفتن یک تیم درخشان شده است. چهره‌های با تجربه‌ای که اینجا حضور دارند و هر کدام بسیار با انگیزه هستند تا جشنواره‌ای شایسته و در خور شان سینمای ایران برگزار کنیم.

رییس سازمان سینمایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جدایی جشنواره ملی و بین المللی فیلم فجر، اقدام درستی بود. من آرزوها و برنامه های زیادی برای سینمای ایران دارم، یکی از این آرزوها استقلال بخش بین‌الملل بود که امروز با شنیدن برنامه‌ها و ایده‌های شما، بسیار به برگزاری درست آن امیدوارم. بخش دارالفنون یکی دیگر از آرزوهای من بود. باعث خرسندی است که این بخش با جدیت دنبال می‌شود و به نتایج خوبی رسیده است.

او با اشاره به حضور رضا کیانیان در تیم مدیران سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: خوشحالم که آقای کیانیان در این ترکیب حضور دارند، پذیرفتن این مسئولیت از سمت ایشان یکی از امتیازهای این دوره جشنواره است.

ایوبی ادامه داد: در فضای کنونی که استقبال از فیلم‌ها بالا رفته و فروش فیلم‌های نوروزی امیدوارکننده بوده، برگزاری جشنواره در اردیبهشت ماه، این فضای پرشور و گرم نسبت به سینما را زنده نگه می‌دارد. من و همکارانم در سازمان سینمایی در کنار جشنواره هستیم. امیدوارم این جشنواره با نظم و احترام به مهمانان و مخاطبان و با موفقیت برگزار شود.

در ابتدای این جلسه، رضا میرکریمی به طور مفصل درباره اقدامات انجام شده، دعوت از مهمانان، روند انتخاب فیلم‌ها، صدور کارت، جزئیات استقبال از مهمانان، اسکان مهمانان، برنامه‌های جانبی جشنواره، برگزاری کارگاه ها و ... صحبت کرد. پس از آن مدیران بخش های مختلف درباره حوزه کاری خود گزارشی را به اطلاع معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رساندند.

ستاد برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر از نخستین روزهای سال جدید در پردیس سینمایی چارسو مستقر شده و غرفه‌های بازار جشنواره زیر نظر محسن شاه ابراهیمی مدیر طراحی داخلی کاخ جشنواره برپا می‌شود.

همچنین پنجشنبه ۱۲ فروردین ماه نخستین جلسه با داوطلبان همکاری با جشنواره برگزار شد و امیر اسفندیاری معاون امور بین‌الملل، علیرضا شجاع نوری مدیر نشست های تحلیل فیلم و محمد صلواتی مدیر تشریفات جشنواره برای داوطلبان در یک جلسه درباره وظایفشان صحبت کردند. پس از آن امیر اسفندیاری، وحید اسفندیاری مدیر بازار، شجاع نوری و روح الله حسینی مدیر علمی و آموزشی، از متقاضیان همراهی با جشنواره که جوان‌های مسلط به زبان‌های مختلف بودند، مصاحبه حضوری گرفتند.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه ۹۵ به دبیری رضا میرکریمی در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۵۷۹۵۲