خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت نوروز 95 در کرواسی

در سومین روز از آغاز بهار طبیعت، آیین گرامیداشت نوروز باستانی در کرواسی با حضور ایرانیان مقیم، اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران، خانواده‌های آن‌ها و جمعی از ایران‌دوستان در خانه اروپایی زاگرب برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اجرای بیش از چهار قطعه موسیقی سنتی کشور کرواسی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و نمایش هفت‌سین ایرانی از جمله برنامه‌های این روز بود که با استقبال حاضران روبه‌رو شد.

مهدی رضا - سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی - در این مراسم با تشکر از استقبال ایران‌دوستان و ایرانیان کرواسی از برگزاری این مراسم، آیین نوروز باستانی ایرانیان را ارزشمند و ریشه‌دار در تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی - ایرانی دانست.

وی اجرای مراسم نوروزی را آیینی با پیام صلح و دوستی برای همه ملت‌ها ارزیابی کرد.

وابسته فرهنگی کشور جمهوری آذربایجان در کرواسی و چند نفر از سفرای سابق کرواسی در تهران که با خانواده‌های‌شان در این مراسم حضور داشتند ضمن تبریک به دولت و مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران، اجرای چنین برنامه‌هایی را موجب تقویت پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو ملت دانست.

حضور دانشجویان شاغل به تحصیل افغان در زاگرب، توزیع پرچم‌های دو کشور ایران و کرواسی بین حاضران که توسط یکی از از بانوان ایران‌دوست کروات تهیه شده بود، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر : ۳۵۷۲۳۱