خبرگزاری کار ایران

اجرای گروه لیان در ژاپن

گروه موسیقی «لیان» هم زمان با تحویل سال ٩٥ با طنین‌انداز کردن دعای تحویل سال توسط «آکاصفوی» در پارک مرکزی توکیو کنسرت خود را آغاز کرد.

 به گزارش ایلنا، مهدی نظری (سرپرست هیأت اعزامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) توضیح داد: کنسرت رسمی این گروه در سالن مرکزی "کومین آکاساکا" با حضور مهمانان ایرانی و ژاپنی برگزار شد، در این برنامه که با استقبال مخاطبان روبرو شده بود؛ محسن شریفیان مدیر این گروه پیش از ارتباط تاریخی مردم بوشهر و ژاپن از ارتباط پرستوی دریایی مهاجری صحبت کرد که با پیمودن ٨٨٠٠٠ مایل بین بوشهر و بندر آکاوایای ژاپن در مسافرت بوده است.

"یامامورا" ژاپنی، مادر شهید محمد بابایی از فعالین برنامه‌های صلح هیروشیما نیز در این برنامه دعوت شده بود؛ و به همین مناسبت محسن شریفیان پیام صلح و دوستی موزه‌ی صلح تهران را از طرف جانبازان شیمیایی قرائت کرد.

نظری اظهار داشت نکته جالب این برنامه معنای نام گروه لیان - به معنی سرزمین آفتاب درخشان - و مترادف بودن آن با معنی ژاپن و ارتباط مشترک موسیقی دریانوردان بود که مورد علاقه‌ی ژاپنی‌ها قرار گرفت.

اما اتفاق ویژه کنسرت حضور مدیر مرکز موسیقی مینیان توکیو مدیر موسیقی مشهور جاده ابربریشم بود که ضمن استقبال از برنامه‌ی اجرا شده خواستار ملاقات و دعوت از برگزاری تور کنسرت لیان در ژاپن برای سال ٢٠١٨ شد. اجرای گروه لیان از طرف اداره‌ی کل ایرانیان خارج از کشور و با همکاری اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر صورت گرفت.

در پایان سفیر محترم و رایزن فرهنگی ژاپن با اهدای لوح تقدیر و هدایی گروه بوشهری لیان را بدرقه کردند.

کد خبر : ۳۵۶۹۴۶