خبرگزاری کار ایران

دلایل عدم تمدید قرارداد مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران منتشر شد؛

نامه دوم بنیاد رودکی در تخریب علی رهبری

در برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران به دلیل نوع رفتار و برخورد مدیر هنری هیچکدام از رهبران ایرانی تمایلی برای همکاری با ایشان نداشته و ندارند.

به گزارش ایلنا؛ دلایل بنیاد رودکی برای عدم تمدید قرارداد مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران در نامه دوم این بنیاد؛ پس از نامه شگفت‌انگیز اول منتشر شد. به‌نظر می‌رسد سریال نامه‌های مخرب بنیاد رودکی علیه علی رهبری همچنان ادامه داشته باشد.

متن نامه دوم این بنیاد به شرح زیر است:

مدیر هنری و امور هنری:

نقطه موفق مدیر هنری زمانی است که چوب در دست گرفته و ارکستر را رهبری می‌کند در این زمان همه چیز در جای خود قرار دارد و احساس می‌شود که ارکستر در شرایط خوبی به سر می‌برد. تمرینات منظم، اشراف بر رپرتوار، دقت نظر و تسلط بر جزییات رپرتوار و.... از نکات مثبت مدیر هنری است.

مدیر هنری و امور اداری و مالی:

ورود مدیر هنری به امور اداری ارکستر، قرارداد نوازندگان، طرح موضوعات مالی، وعده‌های بدون هماهنگی امور اداری به نوازندگان و ایجاد توقع و تعهد مالی، دعوت از نوازندگان بدون رعایت یا استعلام از امور اداری برای رفع موانع قرار دادی، حذف نوازندگان بدون اطلاع امور اداری که کلیه این موارد با توجه به عقد قرار داد با ایشان نیازمند طی مراحل قانونی و پرداخت حق و حقوق نوازنده می‌باشد. تمامی ازجمله مواردی است که باعث بروز مشکلات عدیده شده است که پس از تذکرات متعدد همچنان مدیر هنری در امور اداری و مالی ارکستر ورود داشته و دارند. چنانکه بدون آگاهی از قوانین و مقررات اداری مالی اقدام به ایجاد تعهد نموده‌اند.

مدیر هنری و امور پشتیبانی:

 ورود مدیر هنری به امور پشتیبانی و کارهای عمرانی از مواردی است که از روز اول شاهد آن بوده‌ایم. البته برای حفظ احترام ایشان از محل اعتبارات عمرانی کارهای پیشنهادی ایشان انجام شده است.

مدیر هنری و امور تبلیغات:

با دعوت از چندین گرافیست حرفه‌ای برای انجام امور تبلیغاتی و طراحی هیچکدام موفق به همکاری با مدیر هنری نشده و از نظر مدیر هنری تمامی گرافیست‌ها بی‌استعداد بودند و خود ایشان می‌بایست نظارت کامل در طراحی داشته و ایده ایشان طراحی شود.

مدیر هنری و امور مالی:

تمام هزینه‌های مدیر هنری هر زمان که اراده کردند انجام شد چه آنچه در قرار داد بود چه آنچه نبود ۴۳۶ میلیون تومان هزینه یکسال مدیر هنری بود یعنی روزی ۲/۱میلیون ریال و ماهانه ۳۶ میلیون وهر بارقبل از خروج از ایران با ایشان تسویه حساب می‌شد و هربار که تصمیم می‌گرفتند به ایران بیایند انجام می‌شد توجیه این مبلغ براساس سال اول که سال راه اندازی بود پذیرفته بود اما برای سال دوم به دلیل هزینه‌های بالای ایشان امکان پذیر نمی‌باشد.

از طرفی دیگر عدم امکان همکاری دو مدیر هنری (مدیر هنری و فرهاد فخرالدینی) باعث افزایش هزینه‌های ارکستر‌ها شد و امکانات و فضای تمرین برای دو ارکس‌تر که هیچکدام تمایلی برای کوتاه آمدن ندارند مشکلات را افزون نمود.

مدیر هنری و ارتباط با همکاران سازمانی:

روحیه مداخله جویانه همراه با پرخاش ایشان در تمامی امور باعث عقب نشینی و منفعل شدن همکاران در بخش‌های مختلف می‌گردید به نحوی که بار‌ها شاهد توهین‌های ایشان با همکاران در تمامی بخش‌ها بودیم از خدمات گرفته تا امور اداری و پشتیبانی.

تا حدی که ایشان و دستیاران ایشان مانع ورود رابط امور اداری برای انجام وظایف در ارکس‌تر شده‌اند. واژه‌های بی‌استعداد، مزخرف، ایرونی بازی، بی‌سواد، غیر حرفه‌ای و.... از اصطلاحات ایشان در روابط کاری می‌باشد.

مدیر هنری و شورای فنی یا شورای هنری:

از‌‌ همان ابتدا مدیر هنری هیچ باوری به وجود شورای فنی و یا هنری نداشته و کسی را شایسته در کنار خود بودن نمی‌دانستند از این رو دیگر کسی تمایل به حضور در کنار ایشان نداشت.

مدیر هنری و دیگر رهبران وآهنگسازان ایرانی:

در برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران به دلیل نوع رفتار و برخورد مدیر هنری هیچکدام از رهبران ایرانی تمایلی برای همکاری با ایشان نداشته و ندارند.

مدیر هنری و رسانه:

یکی دیگر از نکاتی که از‌‌ همان ابتدا به مدیر هنری تذکر داده می‌شد و هیچوقت رعایت نمی‌شد برخورد صحیح و درست با رسانه بود نام بردن از افراد و توهین به ایشان از کارهای عادی مدیر هنری بوده و هست.

پیشنهاد بنیاد رودکی

بنیاد رودکی با بررسی تجربیات یک سال مدیریت ارکستر و با روحیه‌ای اصلاحی و با باور به مبانی و اصول اخلاقی و رعایت ادب و احترام به تمامی هنرمندان برنامه پیشنهادی خود را به شرح زیر اعلام می‌دارد:

۱- رویکرد استفاده از خرد جمعی و شورای هنری نه مدیر هنری و استفاده از اقای علی رهبری در بخش رهبرمیه‌مان

۲- استخدام ۷۰ نفر نوازنده به عنوان سرمایه ارکستربا قرار داد تمام وقت

۳- برنامه ریزی برای تقویت زیر ساخت‌های ارکس‌تر شامل: برگزاری دوره‌های آموزشی و مسترکلاس، ارتباط با هنرستان‌ها و دانشکده‌های موسیقی

۴- جذب حد اکثری هنرمندان (آهنگسازان، نوازندگان و رهبران ایرانی)

۵- ارتباط منطقی با دیگر ارکستر‌های جهان متکی به سازمان نه فرد

۶- توجه به نیازهای جامعه موسیقی در برنامه ریزی سالانه و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موسیقی ارکستری کشور با رعایت احترام و اخلاق حرفه‌ای

۷- برنامه ریزی در خصوص اجرای رپرتوار‌های موسیقی کلاسیک، موسیقی ملی و مشارکت در تولید پروژه‌های ملی

۸-حضور در فستیوال‌های بین المللی

۹- برگزاری برنامه‌هایی ویژه با توجه به دیپلماسی فرهنگی، که دعوت از رهبران و سولیست‌های بین المللی علاوه بر اجرا و برگزاری مس‌تر کلاس در همین راستا می‌باشد.

کد خبر : ۳۵۳۷۹۷