خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان جشنواره شعر فجر معرفی شدند

دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع کثیری از شاعران؛ برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که عصر شنبه (یک اسفند ماه) در سالن همایش رفاه برگزار شد؛ برگزیدگان و آثار شایسته تقدیر در سه حوزه: درباره شعر، شعر کودک و نوجوان و شعر فارسی معرفی شدند.

در بخش "درباره شعر" با داوری علیرضا فولادی، محمدسرور مولایی و بهادر باقری به ترتیب کتاب نجوم قدیم و بازتاب در ادب فارسی نوشته عباس ماهیار از نشر اطلاعات به عنوان اثر برگزیده و کتاب مکتب هرات و شعر فارسی نوشته حسن نصیری جامی از انتشارات مولا شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش "شعر کودک و نوجوان" که مصطفی رحماندوست،‌ مریم جلالی و انسیه موسویان داوری آن را به عهده داشتند؛ مجموعه هفت جلدی قصه نمایش کودکان از مهری ماهوتی شایسته تقدیر و دو اثر هر گلابی یک چراغ سروده کمال شفیعی و یک قوری پر از قور سروده مریم هاشمی به‌طور مشترک برگزیده این بخش اعلام شدند.

در بخش شعر بزرگسال با داوری سعید بیابانکی، بهمن ساکی و مصطفی علیپور دو اثر زیر شایسته‌ی تقدیر معرفی شدند: مجموعه غزل پری خوانی سروده امیرحسین الله‌یاری از نشر قطره سکته سوم از زنده‌یاد غلامرضا بروسان و چاپ نشر نیماژ دهمین دوره جشنواره شعر بزرگسال برگزیده‌ای نداشت.

کد خبر : ۳۴۸۸۲۶