خبرگزاری کار ایران

بازتاب پایتخت در آب

تصاویری از پایتخت تابیده روی آب حاصل کار هنرمند عکاسی است که آثارش با عنوان «آینه‌های زیرپا» به گالری آتبین رفته است.

به گزارش ایلنا؛ «بابک حقی» هنرمندی است که این مجموعه ۱۸ اثری را عکاسی کرده و در پشت هر عکس مفهومی از هم زیستی سازه‌های دست بشر با المان‌های طبیعی را به دنیای بیان تصویری کشانده است.

حقی درباره این مجموعه از آثارش می‌گوید: علاقه‌ام عکاسی از انعکاس سازه‌های شهری و دست ساز‌های بشر و طبیعت در آب بود. نمی‌شود گفت فضای عکس‌ها مستند نگاری است در اصل آرت فتوگرافی است که شالوده مستند نیز در خود دارد.

عکاسی این مجموعه عکس حقی و آماده سازی آن‌ها برای به نمایش گذاشتن یک سال طول کشیده و عکس‌ها در پاییز سال جاری و بهار انجام شده است. می‌شود گفت که مجموعه، مجموعه‌ای مستقل از دیگر پروژه‌های حقی است. عکاس این مجموعه، غروب‌ها دوربین به دست گرفته و در شهر به دنبال سوژه‌هایش گشته است. برای همین است که می‌گوید: در عکس‌ها غم پاییزی، لحظه غروب و تونالیته‌های رنگی مناسب این حال و هوا چون زرد وجود دارد.

غروب‌ها برای او بهترین زمان برای ثبت تصاویری بوده که از نگاهش ارزش ثبت داشته است چرا که نور در این زمان بهترین نوری است که هنرمندی با این هدف را به خواسته‌اش نزدیک می‌کند.

او آثارش را آثاری اعتراضی به شرایط کنونی شهر نشینی و ساخت و ساز‌ها و از بین رفتن طبیعت نمی‌داند و تأکید می‌کند: این مجموعه بیان یک حس شخصی است. کارهایی که از همین ساخت و ساز‌ها می‌گوید و در کنارش طبیعتی که هر چند امروز اندک است اما تا چند سال آینده شاید دیگر نباشد.

خلاصه آنکه هر که دوست دارد این مجموعه از عکس‌ها را ببیند تا ۴ اسفند فرصت دارد به گالری آتبین برود و به نظاره عکس‌های به رنگ غروب بنشیند. گالری آبتین در خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ واقع است. این گالری روز تعطیل ندارد و هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ یک باز است. این نمایشگاه ۲۳ بهمن افتتاح شده و هنوز تا اتمامش ۵ روز فرصت باقی است.

کد خبر : ۳۴۸۰۲۷