خبرگزاری کار ایران

ایوبی و حیدری اعلام کردند:

افزایش بودجه 40 درصدی سینمادر سال 95 /دیپلم افتخار نداریم

رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد؛ روند برگزاری جشنواره فیلم فجر خوب بوده و محمد حیدری سال آینده نیز دبیر جشنواره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) با اشاره به حضور در کاخ جشنواره گفت: فضایی که در جشنواره فیلم فجر به‌وجود آمده؛ بسیار خوب است و وقتی سینماگران این استقبال را می‌بینند؛ بسیار خوشحال می‌شوند و حتی یکی از تهیه‌کنندگان برجسته به من گفت که بعد از سالها به واسطه جشنواره فیلم فجر در سینما صف دیدم.

وی ادامه داد: استقبال مردم بسیار خوب است و من شخصا فضای به‌وجود آمده را دوست داشتم زیرا همه مردم می‌توانند فیلم‌ها را ببینند.

وی  که به همراه محمد حیدری؛ سه‌شنبه 13 بهمن؛ در برنامه سینمای ایران شبکه چهار حضور پیدا کرده بود؛ با تشکر از زحمات برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر گفت: محمد حیدری از روز اول که حکم دبیری را گرفت با بیشتر اهالی سنیما گفتگو کرد و تجارب گذشته را برای این رویداد فرهنگی جمع کرد البته این جشنواره کاستی‌ها و نقص‌هایی دارد که طبیعی است.

وی ادامه داد: در مجموع محمد حیدری و تیم همراهش بسیار خوب عمل کردند و جشنواره را خوب اداره کردند و من با کمال میل علاقه دارم که حیدری دبیر جشنواره سال آینده نیز باشد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به موفقیت‌های بین‌المللی سینمای ایران گفت: موفقیت یک فیلم ایرانی در یک جشنواره جهانی برای ما دستاورد بزرگی است. سینمای ایران سال گذشته رکورد کسب 235 جایزه جهانی را داشت و امسال تاکنون 315 جایزه جهانی گرفتیم و در 10 ماه گذشته 315 بار پرچم سینمای ایران برافراشته شد.

ایوبی با اعلام افزایش بودجه سینما در سال 95 گفت: افزایش خوبی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است و بعد از دو سال رکود و عدم افزایش بودجه، بودجه سینما بین 30 الی 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی به فعالیت‌های سازمان سینمایی و جشنواره فیلم کودک و زحمات شجاع‌نوری در آن جشنواره اشاره کرد و افزود: من زمانی که به ایتالیا رفتم؛ گفتم که ما تا پیش از این به‌وسیله انجمن سینمای جوانان ایران به سینمای جوانان می‌پرداختیم و حالا یک پله رشد کردیم و به نوجوانان توجه می‌کنم.

ایوبی از همکاری و پوشش خوب جشنواره سی و چهارم فیلم فجر توسط صداوسیما تشکر و قدردانی کرد.

دبیر جشنواره فیلم فجر نیز طی سخنان کوتاهی گفت: از شب گذشته با مردم فیلم‌ها را دیدم و استقبال مردم خستگی را از تن ما بیرون برد و فضای پردیس ملت به عنوان کاخ مردمی جشنواره بسیار خوب بود.

محمد حیدری با اشاره به وضعیت جوایز در جشنواره امسال گفت: دخالتی در بخش جوایز ندارم همانطور که در بحث انتخاب دخالتی نکردم و به همین دلیل جایزه دبیر جشنواره را امسال حذف کردیم.

وی ادامه داد: امسال جایزه مشترک نداریم و تنها در هر بخش یک سیمرغ بلورین اهدا می‌شود ودر بخش سودای سیمرغ دیپلم افتخار اهدا نمی‌شود.

حیدری با تشکر از ایوبی گفت: از اعتمادی که از طرف حجت الله ایوبی و سازمان سینمای و همچنین اهالی سینما به من شد؛ متشکرم و این اعتماد و استقبال از جشنواره باعث می‌شود ما با تمام وجود و تعهد در جشنواره فیلم فجر خدمت کنیم.

کد خبر : ۳۴۳۷۹۴