خبرگزاری کار ایران

علی آشتیانی پور خبر داد:

درصد آرای مردم به فیلم‌ها تا پایان جشنواره اعلام نمی‌شود

نتایج آرای مردمی اولین روز سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر درحالی اعلام شد که هیچ فیلمی به عنوان فیلم برتر در روز اول معرفی نشد.

علی آشتیانی پور (مسئول آرای مردمی سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره این تصمیم به خبرنگار گفت: نتایج آرا برای ما به‌عنوان برگزارکنندگان این بخش معلوم است اما برای آنکه همه فیلم‌ها در روزهای آینده از فرصت برابر برخودار باشند؛ ریز نتایج را اعلام نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در روز اول 19 صندوق شمارش شد که از بین 19 صندوق 5 فیلم بدون اولویت و فقط براساس ترتیب حروف الفبا اعلام شد و این 5 فیلم در بین 19 فیلم در روز اول بیشترین رأی را آورده‌اند.

وی ادامه داد: قطعاً با توجه به اینکه امروز و فردا جدول نمایش فیلم‌ها تغییر می‌کند و فیلم‌های دیگری به نمایش درمی‌آید؛ اسامی فیلم‌هایی که در بخش آرای مردمی بیشترین رای را می‌آروند و نامشان اعلام می‌شود؛ تغییر می‌کند.

آشتیانی‌پور ادامه داد: تا روز آخر جشنواره نتایج به همین شکل اعلام می‌شود زیرا معتقدیم که همه فیلم‌ها باید دارای فرصت برابر باشند. هر روز تا ساعت 3 صبح شمارش آرا انجام می‌شود و صبح هر روز نتایج روز قبل اعلام می‌شود.

براساس اعلام خانه سینما در روز اول  سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر 5 فیلم سینمایی "ابد و یک روز" به کارگردانی سعید روستایی، "ایستاده در غبار" به کارگردانی محمدحسین مهدویان،" خشم و هیاهو" به کار گردانی هومن سیدی، "زاپاس" به کارگردانی برزو نیک نژاد، "عادت نمی‌کنیم" به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان به عنوان 5 فیلم برتر روز اول معرفی شدند.

کد خبر : ۳۴۳۵۰۰