خبرگزاری کار ایران

رییس شورای‌عالی تهیه‌کنندگان به ایلنا خبر داد:

برگزاری جشنواره فیلم فجر در استانها فعلا منتفی است

براساس توافق میان دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر و تهیه‌کنندگان فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال؛ قرار است فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌ها نیز نمایش داده شود اما این امر تنها منوط به پرداخت هزینه‌های لازم به تهیه‌کنندگان آثار است.

غلامرضا موسوی (رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان) با اشاره به آخرین وضعیت نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌ها به خبرنگار ایلنا گفت: مذاکراتی با محمد حیدری (دبیر جشنوره فیلم فجر) صورت گرفته و قرار است فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در برخی استان‌ها نیز به نمایش درآید.

وی ادامه داد: قرار بود هزینه نمایش فیلم‌ها در استان‌ها براساس اعلام شورای عالی تهیه‌کنندگان توسط ادارات کل ارشاد استان‌ها پرداخت شود اما تاکنون هیچ هزینه‌ای پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: باید استان‌ها هزینه‌های صاحبان فیلم را پرداخت کنند اما به‌نظر می‌رسد مدیران استان‌ها نمی‌توانند یا بودجه‌ای برای این کار ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند سهم تهیه‌کنندگان را پرداخت کنند.

موسوی ادامه داد: ما این امکان را فراهم کردیم که در ۳۰ استان فیلم‌های جشنواره به نمایش دربیاید اما به هیچ عنوان نمایش فیلم به‌صورت رایگان شدنی نیست و باید حداقل مبلغی که توسط شورای عالی تهیه‌کنندگان تعیین شده است به صاحبان فیلم‌ها پرداخت شود.

وی افزود: بسیاری از تهیه‌کنندگان برای نمایش فیلم‌های خود در دو سال قبل که جشنواره فیلم فجر در استان‌ها برگزار شد؛ هنوز ۵۰۰ میلیون تومان طلب‌کار هستند.

موسوی درباره وضعیت نمایش فیلم‌ها در سینماهای تهران نیز گفت: براساس مصوبه‌ای که در آخرین جلسه داشته‌ایم؛ مشخص شد درآمد حاصل از نمایش هر فیلم تا ۶ هزار صندلی به ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر تعلق دارد و هر میزان که تعدد نمایش‌ها افزایش پیدا کند و از ۶ هزار صندلی بیشتر شود؛ ۵۰ درصد فروش مستقیما به تهیه‌کنندگان می‌رسد.

وی ادامه داد: نمایش فیلم‌ها در سانس‌های فوق‌العاده فقط با اجازه تهیه‌کننده فیلم صورت خواهد گرفت و نمایش فیلم در خارج از سینماهای مردمی نیز باید با اجازه تهیه‌کننده باشد.

کد خبر : ۳۴۱۴۱۷