خبرگزاری کار ایران

پاسخ دبیر جشنواره تئاتر فجر به یک ابهام؛‌

نفوذی در انتخاب سامانه فروش بلیت صورت نگرفت

سعید اسدی، اعمال نفوذ فرد یا نهادی مانند موسسه توسعه هنرهای معاصر در تعیین بدون مناقصه سامانه فروش بلیت‌ جشنواره تئاتر فجر را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئا‌تر فجر درباره شرایط انتخاب سامانه فروش بلیت این رویداد و پاسخ به این پرسش که آیا برای تعیین این سامانه‌، مناقصه‌ای برگزار شده است یا خیر؟ گفت: شرایط به‌گونه‌ای بود که تمامی سایت‌های فروش بلیت؛ دقیقه‌ی ۹۰ پای کار آمدند و ما باتوجه به زمان‌بندی برگزاری جشنواره باید دست به انتخاب می‌زدیم تا برنامه‌ریزی‌ها سرعت منطقی داشته باشد. بر همین اساس پس از مطالعه زیرساخت‌های موجود و بررسی گزینه‌ها با سایت فعلی قرارداد بستیم.

او ادامه داد: متاسفانه امکانات در حوزه تئاتر اصلا کافی نیست و بخش‌های صنعتی و بنگاه‌های خصوصی توجه چندانی به سرمایه‌گذاری در این بخش نشان نمی‌دهند. ایده اصلی ما درمورد ساماندهی فروش بلیت‌های جشنواره این بود که کاری کنیم تا مانند دوره‌های گذشته شاهد بی‌نظمی و ازدحام مخاطبان پشت در سالن‌های نمایشی نباشیم.

اسدی در پاسخ به این پرسش که آیا سامانه موردنظر مانند آنچه در جشنواره‌های فیلم و موسیقی جریان دارد پیشنهادهای خاصی برای جشنواره به همراه آورد یا خیر؟ اظهار کرد: همه می‌دانیم موسیقی و سینما در مقایسه با تئاتر از شرایط خاصی برخوردار هستند و به دلیل وجود عواملی مانند «ستاره‌ها» متفاوت عمل می‌کنند. نباید فراموش کنیم به دلیل وجود همین موارد در این عرصه‌ها، گاهی در بخش‌های کوچکی مانند فروش بلیت نیز رقابت‌هایی شکل می‌گیرد که بعضا اخلاقی و سازنده به نظر نمی‌رسد و من به عنوان دبیر جشنواره تئاتر فجر هیچگاه حاضر نیستم به چنین شرایطی تن دهم.

این مدرس دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی‌ بر اینکه آیا سامانه فروش بلیت جشنواره منابع مالی به همراه آورده است یا خیر؟ گفت: این سامانه هیچ پرداختی به جشنواره نداشته و فقط امکانات خود را به همراه آورده است. امکاناتی مانند آنچه در رسانه اینترنتی "آپارات" برای پوشش رسانه‌ای جشنواره تئاتر فجر درنظر گرفتیم.

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توجه به زیرساخت‌های گوناگون در عرصه هنرهای نمایشی را امری ضروری دانست و افزود: ‌تئاتر باید به زیرساخت‌های گوناگون دقت داشته باشد که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. امروزه شاهد هستیم با تلاش‌های فردی جوانان در فضای مجازی اتفاق‌های مثبتی در جذب مخاطب رخ داده که فراهم شدن امکان پخش تصویری رویدادهای جشنواره نیز با استفاده از همین ظرفیت‌ها فراهم شد.

اسدی درباره بعضی گمانه‌زنی‌ها پیرامون اعمال نفوذ برخی افراد در اداره کل هنرهای نمایشی یا موسسه توسعه هنرهای معاصر برای معرفی سامانه فروش بلیت جشنواره بیان کرد: اطمینان می‌دهم که هیچ پیشنهاد ویژه‌ای از سوی اشخاص یا نهادها در این زمینه وجود نداشته و انتخاب این سامانه پس از بررسی پیشنهادها و با درنظر گرفتن شرایط موجود صورت گرفته است.

کد خبر : ۳۳۹۸۵۲