خبرگزاری کار ایران

سرایت «متاستاز» به سه شهر کشور/ هم‌پای زنده‌یاد ندایی تقدیر شد

نمایش «متاستاز» به کارگردانی اصغر دشتی در شهرهای بوشهر، فارس و یزد روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، «متاستاز» در بخش استانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر شرکت خواهد کرد. بنا به اعلام جهانشیر یاراحمدی (رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر)، زنگ شروع سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در چهارشنبه ۲۲ دی ماه با اجرای نمایش متاستاز با حضور مرادخانی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و شفیعی (مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور) در بوشهر زده خواهد شد.

آرش وفاداری (تهیه‌کننده متاستاز) درباره برنامه‌های این تئا‌تر در بخش استانی جشنواره فجر گفت: قرار است علاوه بر اجرا در بوشهر، در تاریخ ۲۵ و ۲۷ دی‌ماه در استان‌های فارس و یزد اجرا داشته باشیم. همچنین متاستاز روز ۱۱ بهمن در جشنواره تئا‌تر فجر در تالار مولوی تهران روی صحنه خواهد رفت.

وی همچنین درباره تاریخ اجراهای جدید متاستاز گفت: در اجراهای قبلی، از علیرضا نادری نویسنده و کارگردان تئا‌تر و بهناز شفیعی، همسر مرحوم ناصر حجازی به‌عنوان همپا تقدیر شد. همچنین دور هفتم اجراهای تئا‌تر متاستاز در تماشاخانه ارغنون نیز با تقدیر از مژگان صیادی همپای زنده یاد مرتضی ندایی هنرمند مستند‌ساز به پایان رسید. قرار است در دور آخر و هشتم اجراهای خود از ۱۱ بهمن تا اول اسفند در تالار مولوی ادامه دهیم.

مژگان صیادی (همسر زنده‌یاد مرتضی ندایی؛ هنرمند مستند‌ساز) درباره حضورش در کمپین- تئاتر متاستاز گفت: امروز بخش عمده‌ای از جامعه ما به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم درگیر بیماری سرطان هستند و این تئاتر به خوبی توانسته درباره موضوع سرطان به‌عنوان یک مسئله اجتماعی تاثیرگذار باشد. هرچند شاید گفته شود که مخاطب تئاتر کم است، اما همین مخاطبان هستند که درباره سرطان و همپاهای بیماران مبتلا به سرطان با اطرافیان خود صحبت می‌کنند و به این شکل،‏‏‏ موضوع همپا مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد. نکته تاثیرگذار «متاستاز» این است که چند تن از بازیگرانش همپا هستند و هم‌ذات پنداری با بازیگران برای مخاطبان، سئوالاتی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بیشتر به نقش همپا در کنار بیمار مبتلا به سرطان پی ببریم.

«متاستاز» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی، پیش از این در برج آزادی، تالارهای سایه و چارسوی تئاتر شهر تهران، تماشاخانه باران، تالار شمس (اکو)، تالار رودکی و ارغنون روی صحنه رفته و دوره آخر اجراهایش از 11 بهمن ماه آغاز خواهد شد.

کد خبر : ۳۳۷۲۷۶